Hírek
21634 hír az adatbázisban
Többen jelentkeznek egy olyan álláshirdetésre, ahol nem titkolják a fizetést
Marketinginfo.hu - 2019-01-03 11:43
Kutatás

A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések.

A munkaerő keresésénél is hasonló a helyzet: rendkívül alacsony, csupán 7 százalék azoknak az álláshirdetéseknek az aránya, amelyek tartalmazzák az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.

A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést. A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban - derül ki a Profession.hu elemzéséből. Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (21%-al több) és a fizikai munkánál (15%-al több) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.

A piacvezető állásportál felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben a munkavégzés pontos helyét, a munkabért, a munkaidőt, a feladatok leírását és az elvárásokat tekintik. Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb, mint 1000 karakter hosszúak és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A Profession.hu szakemberei a hazai piacon is hasonló trendeket tapasztalnak, de szerintük a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.

"Az álláshirdetés szóban nem véletlenül szerepel a hirdetés kifejezés. Fontos, hogy a cégek ne csak a pozíció leírásaként tekintsenek rá, hanem egy olyan szövegre, ami - csakúgy, mint egy terméket - vonzóvá teszi és eladja a pozíciót a célközönségének" - javasolja Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője. "Tisztában vagyunk azzal, hogy a fizetések nyilvánosságra hozása bérfeszültséget jelenthet rövidtávon egy-egy cégnél, de hosszútávon valódi előnyt hoz, ha egy hirdető megfelelnek az álláskeresők elvárásainak" -tette hozzá.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nőtt az álláshirdetések száma a második negyedévben
  Nőtt az álláshirdetések száma az első negyedévben
  Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója
  Rekordot döntött az álláshirdetések száma a profession.hu-n
  A hagyományos álláshirdetéseknek vége
  Két nyelvtudás a siker kulcsa a munkaerő-piacon
  Álláshirdetesek hitelessege
  Minden tizedik álláshirdetés kereskedelmi

További hírek ebben a kategóriában

A cégek ötöde szerint nem is leh...
Tízből hárman váltottak már állá...
Így utazik az Y és a Z generáció
Social Index 2018: 354 márka nyo...