Hírek
23446 hír az adatbázisban
Hogyan fordítsuk a javunkra az álláshirdetés tartalmi elemeinek ismeretét?
Marketinginfo.hu - 2023-02-24 09:11
Karrier

Amikor megszűnik a munkahelyünk, vagy bármilyen okból új állást keresünk, akár egyszerre több munkáltatóhoz is beadhatjuk az önéletrajzunkat.

Vigyázzunk azonban, hogy ne essünk abba a hibába, hogy felületesen ugyanazt a pályázatot küldjük el minden egyes helyre.

Különböző cégeknek más-más elvárásai lehetnek a jelentkezőkkel kapcsolatban, célszerű ezeket az igényeket mindegyik cégnél figyelembe venni. Minden egyes pályázati anyagot szabjunk a pozíció követelményeihez!

Nézzük meg, hogyan épülnek fel az álláshirdetések, amelyeket a GyorAllas.hu oldalán is szép számban találhatunk, majd azok alapján írjuk meg az önéletrajzunkat!

Pozíció megnevezése és bemutatkozás

Az álláshirdetés címe többnyire maga a pozíció elnevezése, aminek elolvasása után még ne visszakozzunk akkor se, ha úgy tűnik, nem nekünk szánták ezt a munkát. Előfordulhat ugyanis, hogy egészen mást takar, mint elsőre gondoljuk. A különböző cégeknél egészen eltérőek lehetnek a feladatok ugyanolyan elnevezésű munkakör alatt.

Először általában egy rövid bemutatkozást találunk a hirdető vállalatról, annak tevékenységi köréről nagy vonalakban. Ajánlatos jobban utánanézni, akár a honlapjukon vagy más forrásból. Mindenhol jó néven veszik, ha a jelentkező nagyfokú ismeretekkel rendelkezik a vállalatról.

Munkaköri feladatok, elvárások és előnyök

A feladatok felsorolása következik, melyekből megtudhatjuk, hogy pontosan mit takar a pozíció és milyen felelősséggel jár. Ezt követik az elvárások, melyben a velünk szemben támasztott alapvető követelményeket fogalmazzák meg a cégvezetők és a munkaügyesek.

Legtöbbször azt is leírják a hirdetésben, hogy melyek azok az előnyök, amelyekkel ha rendelkezünk, esélyesebbek vagyunk az állás betöltésére. Fontos tudni, hogy az elvárásoknak sem kell tökéletesen megfelelni a legtöbb esetben. Sok helyen rugalmasan kezelik, általában 70-80% már elegendő lehet. Nyilvánvalóan vannak olyan kompetenciák is, melyek mindenféleképpen szükségesek az adott munkakörhöz.

Végül pedig felsorolják, hogy mit kínálnak dolgozóiknak, ezt többnyire vázlatosan teszik, jelzőkkel és nem számszerűen, de kedvcsinálónak jó lehet.

Az álláshirdetés egyéb tartalmi elemei

Nagyon sok munkáltató él azzal a lehetőséggel, hogy fizetési igény megjelölésével kéri a pályázatok beadását. Mielőtt a hasunkra ütünk és beírunk valamit, alaposan nézzünk utána, hogy az ágazaton belül adott pozícióban milyen béreket találunk.

Vegyük figyelembe a képzettségünket és a tapasztalatainkat is, majd mindezek összevetésével állapítsunk meg egy bérsávot és azt írjuk be a pályázati anyagba. Nem érdemes túl alacsony összeget megjelölni, könnyen öngólt rúghatunk, mert azt az üzenetet hordozza, hogy lebecsüljük magunkat.

A hirdetés a jelentkezés módjának és helyének, esetleg idejének a meghatározásával zárul. Legyünk precízek és tartsuk szem előtt, hogy pontosan milyen anyagokat kérnek a pályázathoz!

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Betanított munkák, folyamatosan frissülő álláshirdetések (x)
  Mitől lesz jó egy önéletrajz?
  Jelentősen nőtt az aktív munkakeresők száma a tavalyi évhez képest
  Miért éri meg álláshirdetési weboldalakon toborozni?
  Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások
  Közigazgatási és jogi munkalehetőségek Egerben
  4 meghökkentő módszer, ahogy az emberek álláshoz jutottak
  Miért egyre népszerűbb a videós álláspályázat a munkáltatók körében?
  Mezőgazdasággal és környezetvédelemmel foglalkozó álláshirdetések Pécsett (x)
  Szembeszökő kettősség jellemzi a hazai álláshirdetéseket
  Más IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek
  Többen jelentkeznek egy olyan álláshirdetésre, ahol nem titkolják a fizetést
  Nőtt az álláshirdetések száma a második negyedévben
  Nőtt az álláshirdetések száma az első negyedévben
  Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója
  Rekordot döntött az álláshirdetések száma a profession.hu-n

További hírek ebben a kategóriában

A nők közel fele nem tér vissza ...
Egyre több vállalatnál döntenek ...
Új Marketplace-vezető az eMAG Ma...
Tízből négy diák úgy látja, könn...