Szembeszökő kettősség jellemzi a hazai álláshirdetéseket
Marketinginfo.hu - 2020-01-21 11:45
Kutatás
Drasztikusan megnő a jelentkezők száma azokra az álláshirdetésekre, amelyekben ismertetik a fizetést.
Egyértelmű trendnek látszik, hogy ahol feltüntetik a fizetést jóval magasabb a jelentkezők száma. Ehhez képest az első félévben a feladott álláshirdetések csupán 8 százaléka tartalmazta az adott pozícióra szóló jövedelmet és juttatásokat. Igaz ez is számottevő előrelépés az elmúlt év első félévéhez képest.
Egyértelmű tendencia rajzolódott ki a hazai munkaerőpiacon: a bérmegjelöléssel megjelenő álláshirdetések esetében sokkal magasabb a jelentkezők száma. Nem is akármennyivel! A Profession.hu adatbázisa szerint 2019 első félévében a kékgalléros szakmák esetében a többlet 22%, míg a fehérgalléros állások esetében ez eléri a 75%-ot. A jövedelem ismertetésének pozitív hozadéka egyértelmű, ennek ellenére a munkáltatók a feladott munkaerő keresések 8%-nál tették közzé a bért és a juttatásokat. Ez ugyan csekély aránynak mondható, ám mégis érdemi növekedés 2018 első félévéhez képest, amikor is ez a mutató csupán 6% volt.
A Profession.hu adatai szerint jellemzően a kékgalléros hirdetéseknél adnak meg bért a vállalatok. Utóbbiak közül is elsősorban a szakmunka, a fizikai munka, az értékesítés és az adminisztrációs területek azok, ahol ez a leginkább jellemző. A közzétett hirdetések alapján az átlagos bér is kirajzolódik: a kékgalléros állások esetében az átlagosan kínált nettó havi fizetés 207 ezer forint. A legmagasabb nettó bért pedig a szakácsoknak és a gépjárművezetőknek kínálták. A fehérgallérosok esetében az átlagos nettó havi bér 272 ezer forint, amihez hozzátartozik, hogy esetükben jóval nagyobb a szórás. Ebben a kategóriában a legmagasabb fizetést adatbázis-szakértőknek és üzletfejlesztőknek ajánlottak.
Az állásportál azt is vizsgálta, hogy a fizetések mellett milyen egyéb juttatások jelentek meg az álláshirdetésekben. Összességében még mindig a cafeteria-elemeket részletezik leginkább a munkáltatók. A hirdetések felében van erre utalás, ez 4%-os csökkenést jelent 2018 első félévével összevetve. Ezt követően a bónuszok, a tréningeken való részvétel támogatása és a telefon biztosítása lelhető fel a legnagyobb arányban az álláshirdetésekben. Az olyan munkaerő keresések száma, ahol ezeket közlik egyaránt 3-3% emelkedett az elmúlt év első hat hónapjához hasonlítva.
"Az elmúlt időszakban érdemi változások voltak az álláshirdetések megítélését illetően. Ma már egyértelmű, hogy a munkaerőpiacon kialakult viszonyok miatt a vállalatoknak is máshogy kell tekinteniük toborzásaikra. Figyelembe kell venniük, hogy eredményes kampányokat olyan hirdetésekkel érhetnek el, amelyekben a kínált állás figyelemfelkeltő, sőt kifejezetten vonzó a munkakeresők számára. Ennek eleme lehet a bér ismertetése. Ez nem csak a munkakeresők egy nagyon fontos kérdésére ad választ, de növeli az átláthatóságot is, ami pedig a magyar gazdaság általános érdeke" - fejtette ki Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési vezetője.
Kapcsolódó cikkek:
Betanított munkák, folyamatosan frissülő álláshirdetések (x)
Jelentősen nőtt az aktív munkakeresők száma a tavalyi évhez képest
Miért éri meg álláshirdetési weboldalakon toborozni?
Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások
Hogyan fordítsuk a javunkra az álláshirdetés tartalmi elemeinek ismeretét?
Mezőgazdasággal és környezetvédelemmel foglalkozó álláshirdetések Pécsett (x)
Ilyen állást keresni most a magyarok szerint
Más IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek
Többen jelentkeznek egy olyan álláshirdetésre, ahol nem titkolják a fizetést
Nőtt az álláshirdetések száma a második negyedévben
Nőtt az álláshirdetések száma az első negyedévben
Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója
Rekordot döntött az álláshirdetések száma a profession.hu-n
A hagyományos álláshirdetéseknek vége
|