Hírek
23446 hír az adatbázisban
A Nestlé és a SPAR legújabb szemléletformáló kisokosa
Marketinginfo.hu - 2023-04-17 11:43
CSR

Magyarországon a legtöbb élelmiszer-hulladékot a háztartások termelik - ez évente átlagosan 65 kilogramm kidobott ételt jelent.

A nem tudatos fogyasztói döntések nemcsak a spórolást nehezítik meg, de még a klímaváltozásért felelős üvegházhatású gázok kibocsátásához is hozzájárulnak. A Nestlé Hungária és a SPAR Tervezz okosan! című kiadványa hiánypótló ismertetőkkel és pénztárcabarát gyakorlati tippekkel támogatja a környezettudatos fogyasztói szokások kialakítását.

Évente összesen mintegy 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik Magyarországon, és egy négyfős család ennyi idő alatt körülbelül 50 ezer forint értékű feleslegesen megvásárolt élelmiszert dob ki. A pazarló hozzáállás megnehezíti az éhezés elleni küzdelmet, valamint legalább 10 százalékkal fokozza az üvegházhatású gázok kibocsátását, pedig ez egy kis odafigyeléssel könnyedén elkerülhető lenne.

A fenntartható étrendhez és az élelmiszer-pazarlás megelőzéséhez nyújt segítséget a Nestlé Hungária és a SPAR Magyarország közös kiadványa. A Tervezz okosan! című kisokos konkrét, hasznos tippeket ad az élelmiszerek helyes tárolására, az eltarthatósági idő megnövelésére, a környezeti szempontokat figyelembe vevő vásárlásra, vagy éppen a szelektív hulladékgyűjtés helyes módjára. A kiadványnak köszönhetően az olvasók megtudhatják, hogy melyek az aktuális idényzöldségek és -gyümölcsök, mit mutatnak a csomagoláson található jelölések, milyen hosszan fogyaszthatók az egyes termékek a minőségmegőrzési idő lejárta után, továbbá melyek az újrahasznosítható műanyagtípusok. Ezáltal tudatosabbá válhatnak fogyasztói döntéseikben, megtapasztalva azt, hogy a környezetvédelem által pénzt és energiát is megspórolhatnak, továbbá támogathatják a hazai agrárágazatban tevékenykedő kistermelőket.

Közös erővel a fenntarthatóbb vásárlói döntésekért

Nem ez az első alkalom, hogy szemléletformáló kiadvánnyal jelentkezik a Nestlé. 2019-ben jelent meg a szelektív hulladékgyűjtésről szóló első kisokosa, majd ezt követte 2020-ban a SPAR-ral közös összefogás eredményeként a Hogyan legyek környezettudatos vásárló? című összefoglaló, amelyben a fenntartható életmódra adtak tippeket. Az idei kisokos ennek a közös munkának a folytatása, hiszen az eddigi témákat tovább tágítva mostanra már az élelmiszer-pazarlás is fókuszba került.

"Manapság ritka az olyan értékteremtő iparági partnerség, mint ami a Nestlé és a SPAR közös munkáját jellemzi. A célunk, hogy megmutassuk: együtt erősebbek vagyunk, és ha összeadjuk az erőforrásainkat, akkor valódi pozitív változásokat idézhetünk elő - mondta Csóka Noémi, a Nestlé vállalati kommunikációs menedzsere. - A legújabb kiadvány nemcsak online és egyes magazinok mellékleteként, hanem a SPAR áruházakban is elérhető lesz, így minden eddiginél szélesebb körben juthatnak hozzá a fogyasztók."

A kisokosra alapozva a két vállalat 2021-ben országos iskolai kihívást hirdetett, melyben a gyerekek a környezettudatos életmód és a szelektív hulladékgyűjtés alapjait sajátíthatták el. "A kezdeményezésünk népszerűsége megerősített minket abban, hogy szükség van a környezettudatos életmóddal kapcsolatos edukációra, ráadásul a jövő generációjának is utat mutathatunk" - értékelt Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. "Ezért a Nestléhez csatlakozva idén is meghirdettük az iskolásoknak szóló játékos kihívásunkat, ahol a jelentkező osztályok hasznos segédeszközöket kaphatnak a környezettudatos attitűd elsajátításához" - tette hozzá.

Több platformon átívelő kezdeményezés

Az értékes nyereményekért folyó iskolai kampány csak a kezdet: a vállalatok célja, hogy a környezettudatos szemléletváltás széles körben is elterjedjen, hiszen a fenntarthatóbb jövő feltétele, hogy minden társadalmi réteget és minden korosztályt megszólítsanak. Ennek érdekében a Tervezz okosan! tartalmát magazinokban és online csatornákon is terjeszteni fogják.

Mindez szerves része a Nestlé Hungária fenntarthatósági stratégiájának, melynek célja, hogy ne csak kiegyensúlyozzák a tevékenységükből származó környezeti hatásokat, hanem kifejezetten pozitív hatással legyenek a bolygóra, a környezeti erőforrásokra és a társadalomra is. A Nestlé 2017 óta mindhárom magyarországi gyárában 100 százalékban megújuló villamosenergiát használ. Vállalásuk szerint 2050-re a teljes értékláncukon nettó nullára csökkentik az üvegházhatású gázkibocsátásukat, és 2025-re valamennyi csomagolóanyaguk újrahasznosításra tervezett vagy újrafelhasználható lesz. A vállalat a beszállítóival együttműködve kiemelt figyelmet fordít az élelmiszer-termelés átalakítására úgy, hogy a természetre nézve is előnyös mezőgazdasági gyakorlatokat vezessenek be világszerte, így Magyarországon is.

A SPAR Magyarország számára stratégiai törekvés a fenntarthatóság a kereskedelmi tevékenység, az élelmiszer-előállítás, a hulladékgazdálkodás és az energiafelhasználás terén is. A vállalat évről évre bővíti fenntarthatósági kezdeményezéseinek körét: csökkenti a környezeti terhelést jelentő anyagok használatát, üzlethálózatában energiatakarékos megoldásokat alkalmaz, a helyi vállalkozásokat és beszállítókat támogatja, valamint társadalmi ügyeket karol fel. Minden törekvésével erősíti a környezet védelme iránti elkötelezettségét és nem utolsó sorban igyekszik pozitív irányba elmozdítani a munkatársak és a vásárlók gondolkodásmódját.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Több mint 600 tonna füstölt húsáruval készül húsvétra a SPAR
  Együttműködés a L\'Oréal és a Nestlé között
  Forgalom a SPAR-nál 2022-ben
  Már 80 SPAR üzletben leadható a használt sütőolaj és zsiradék
  A SPAR kitart a jó ügyek támogatása mellett
  Megállapodás született a 2023-as bérekről a SPAR-nál
  Rózsaszínbe öltöztek a budapesti kormányablakok
  Márkát épít a Soós Tészta
  Fenntartható vízfogyasztásra tanít a Coca-Cola
  Fenntarthatósági témában pályáztat a Magyar Telekom
  Színdarab a szelektív gyűjtésről

További hírek ebben a kategóriában

Országos összefogás segíthet a k...
65 millió forintos támogatás az ...
Az olimpiára készülő fiatal élsp...
A Mol célja, hogy a régió zöldeb...