Az alapító autóversenyzői szenvedélyének köszönhető, hogy az Audi mára nem Horch néven lett ismert. Történt ugyanis, hogy az idén 100 éves márkát megálmodó August Horch 1899-ben saját céget alapított, amelyet Horch & Cie. motorkocsi-gyárnak nevezett el. A német mérnök imádta az autóversenyzést, megbízható, robusztus túrakocsijaival számos különféle túraversenyen vett részt. Ez azonban rengeteg költséggel járt, amely az ekkor már részvénytársaságként működő cég üzleti eredményeinek rovására ment. 1909-ben tehát tulajdonostársai kitették August Horch-t saját vállalatából. Mivel neve ekkor már márkaként első cége számára volt védett, új vállalatát Horch ezúttal családneve latin megfelelőjéről Audinak (jelentése: odahallgat, figyel) keresztelte el.
August Horch új vállalkozásában sem tagadta meg önmagát: a versenyzésre koncentrált. Miután az osztrák alpesi futamok 1911 és 1914 között számos győzelmet hoztak, az Audi mindössze néhány esztendő alatt nemzetközi szinten is ismertté vált, a különösen sikeres Audi Typ C pedig innentől "Alpensiegerként" ("Alpesi győztes") vonult be a köztudatba. Az Audiwerke AG néhány évvel később, 1921-ben az új Audi Typ K modellel, Németország első balkormányos autójával lepte meg a szakmát. Ezzel az Audi már nemcsak a motor- és futómű-technikára összpontosított, hanem a biztonságnak és a könnyű kezelhetőségnek is egyre nagyobb figyelmet szentelt.
A márka szimbólumává vált négy karika az Audi mögött álló négy vállalat egyesülésével született meg. Az Auto Union AG 1932-es megalakulásakor az Audi, DKW, Horch és Wanderer márkaneveket egyaránt megtartották, azonban az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. A konszernen belül a négy márka más-más, speciális piaci szegmenshez kapcsolódott: DKW - motorkerékpárok és kisautók; Wanderer - középkategóriájú személyautók; Audi - a felső középkategória modelljei; Horch - a felsőkategória luxusautói. A fiatal vállalat ismertségének növelését célozva 1934-ben az autósport királykategóriájába, a Grand Prix futamok világába is belépett, s az elkövetkező évek során az Auto Union "Ezüstnyilai" számos győzelmet, bajnoki címet és világrekordot hódítottak el a nemzetközi versenypályákon.
Az Audi a négy egyesült cég technológiáinak ötvözésével hamarosan komoly sikereket ért el. Mindez azonban megszakadt a második világháború kitörésével. A polgári járművek gyártása csaknem teljesen megszűnt, a konszern haditermelésre állt át. Az utolsó Audi 1940 áprilisában hagyta el a gyárat, s egészen negyed évszázadon át nem is követte újabb.
következő oldal