Márkatörténet
61 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: LEGO
2008-11-27 11:27
Az 1958-ban megszületett kocka a Fortune Magazin és a Brit Játék Kiskereskedők Egyesülete szerint az évszázad játéka.

A LEGO mára már nem csupán egy márkanév, hanem fogalom is. "LEGÓZNI" annyit jelent, mint a kreativitást és fantáziát felhasználva alkotni játék közben. A játék a képzelőerő használatára sarkall, új ötleteket, alkotókedvet igényel, kreatív kifejezőkészséget formál. A LEGO kocka 2008-ban ünnepelte 50-dik születésnapját.

Az alapító, a dán Ole Kirk Christiansen - foglalkozását tekintve ácsmester - 1932-ben fából faragta az első játékot, egy kacsát, amelynek a LEGO nevet adta. A mozaikszót a dán LEG GODT kifejezésből rakta össze, ez magyarul annyit tesz: "jót játszani". Érdekes, de véletlen egybeesés, hogy a LEGO szó latin jelentése: összerakni.

Ma az alapító unokája, Kjeld Kirk Kristiansen, és a fia az ötödik legnagyobb játékgyár tulajdonosai. A LEGO több mint 75 éve a legismertebb és legjobban szeretett játékok egyike a világon.



következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

BMW Z8 (Kép: BMW Group PressClub... Márkatörténet: BMW
2019-04-15 10:17
DEICHMANN Márkatörténet: DEICHMANN
2019-04-14 18:09
Bayer Márkatörténet: Bayer
2019-04-06 15:22
Márkatörténet: Danubius Hotels G...
Márkatörténet: Zewa
Márkatörténet: dm
Márkatörténet: Sloggi