Az első Danone joghurtot 1919-ben Barcelonában készítette Isaac Carasso, akit Ilja Mecsnyikov immunológus a fermentált termékek egészséges bélműködésben és az általános egészségben játszott szerepéről szóló tanulmánya ihletett meg. Carasso a barcelonai gyermekek körében gyakori bélrendszeri problémákra felfigyelve kezdett vizsgálódni, és rövidesen megkezdte első joghurtjai értékesítését Barcelona gyógyszertáraiban. A termékét kisfia, Daniel családon belüli beceneve nyomán Danone-nak nevezte el. Az évek során a kutatás és innováció, valamint a nemzetközi kutatókkal való együttműködés révén a Danone egy kiterjedt gyűjteményt hozott létre.
A tejsav- és bifidobaktériumok olyan speciális baktériumok, amelyek elsősorban joghurtok és egyéb erjesztett tejtermékek előállítására használhatók. Ugyanakkor számos további felhasználási lehetőséggel is rendelkezhetnek mind az élelmiszeriparon belüli, mind azon kívüli alkalmazások terén. Ezek, a sokesetben még nem kellően megvizsgált lehetőségek segíthetnek egy sor egészségügyi, társadalmi és környezeti kihívás kezelésében a táplálkozás, az egészség és a fenntarthatóság terén.
A Danone missziója, hogy termékei révén hozzájáruljon a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez. A Danone a világ 130 piacán van jelen, Magyarországon 1991 óta érhetők el a cég tejtermékei.
A Danone 2017-ben fogalmazta meg teljes vállalati tevékenységére vonatkozó, 'Egy életünk van és egy bolygónk' elnevezésű vízióját:
"Célunk, hogy partnereinkkel közösen nap mint nap tegyünk a táplálkozásért és bolygónk egészségéért. Hisszük, hogy az egészséges életvitelhez a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen, és meggyőződésünk, hogy ehhez egészséges környezet is szükséges. Miért ezt az utat választottuk? Mert a változás katalizátorai akarunk lenni, hiszen csak egy életünk van és egy bolygónk."