A PwC globális felmérése szerint a kínai vásárlók közel kétharmada, 60 százaléka vesz valamit a weben heti rendszerességel, míg a globális átlag 21 százalék -
közölte a Xinhua hírügynökség.
Ráadásul negyedük nyilatkozott úgy, hogy mobilról vásárol, ami szintén csaknem triplája a 9 százalékos világátlagnak.
Mindez még azzal együtt is igaz, hogy a kereskedők sokszor nem tudnak lépést tartani a felhasználói igényekkel. Az internetezők ugyanis azt szeretnék, ha vásárlói profiljuk minden általuk használt eszközön egy konzisztens képpé állna össze, hogy "magukkal vihessék" azt a különféle képernyőkön keresztül, de eközben megmaradjon a biztonság is. Ennek pedig a PwC specialistája szerint még nem mindig tudnak eleget tenni a webáruházak.
Colin Light szerint fontos lenne az online élményt és a fizikai valójukban is létező boltokat valahogy összeházasítani, a szinergiákat a jelenleginél jobban kihasználni. Ugyanis egyre többen használják a valódi üzleteket puszta bemutatóteremként (ez az úgynevezett showrooming), ahol körülnézhetnek, kipróbálhatják a termékeket, majd az interneten - sokszor más kereskedőnél, olcsóbban - megvehetik azokat.
A kínai piaci szereplők nagy szerencséje, hogy az ottani fogyasztók kifejezetten kommunikatívak: a most napvilágra került adatok szerint 90 százalékuk osztja meg a vállalati vagy közösségi oldalakon vásárlással kapcsolatos élményeit. Ebben is világelsők, az átlag csak 55 százalék.