Hírek
23605 hír az adatbázisban
Már ebben is a kínaiak az elsők
Marketinginfo.hu - 2014-04-11 11:03
Kereskedelem

A kínai fogyasztók háromszor akkora valószínűséggel vásárolnak be a neten legalább hetente, mint a világátlag, ráadásul főleg mobilról teszik ezt.

A PwC globális felmérése szerint a kínai vásárlók közel kétharmada, 60 százaléka vesz valamit a weben heti rendszerességel, míg a globális átlag 21 százalék - közölte a Xinhua hírügynökség.

Ráadásul negyedük nyilatkozott úgy, hogy mobilról vásárol, ami szintén csaknem triplája a 9 százalékos világátlagnak.

Mindez még azzal együtt is igaz, hogy a kereskedők sokszor nem tudnak lépést tartani a felhasználói igényekkel. Az internetezők ugyanis azt szeretnék, ha vásárlói profiljuk minden általuk használt eszközön egy konzisztens képpé állna össze, hogy "magukkal vihessék" azt a különféle képernyőkön keresztül, de eközben megmaradjon a biztonság is. Ennek pedig a PwC specialistája szerint még nem mindig tudnak eleget tenni a webáruházak.

Colin Light szerint fontos lenne az online élményt és a fizikai valójukban is létező boltokat valahogy összeházasítani, a szinergiákat a jelenleginél jobban kihasználni. Ugyanis egyre többen használják a valódi üzleteket puszta bemutatóteremként (ez az úgynevezett showrooming), ahol körülnézhetnek, kipróbálhatják a termékeket, majd az interneten - sokszor más kereskedőnél, olcsóbban - megvehetik azokat.

A kínai piaci szereplők nagy szerencséje, hogy az ottani fogyasztók kifejezetten kommunikatívak: a most napvilágra került adatok szerint 90 százalékuk osztja meg a vállalati vagy közösségi oldalakon vásárlással kapcsolatos élményeit. Ebben is világelsők, az átlag csak 55 százalék.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  India az új Kína?
  Okosautókat fejlesztenek már Kínában is
  Romlott hús a KFC és McDonald’s hamburgereiben Kínában
  Űrturistákat toboroz egy kínai webáruház
  Kínai cégek hatalmas profitra tesznek szert a futball-vb-ből
  Duplázna Kínában a Honda
  Kína tartaná a növekedést
  Kína felé nyit az Unicum
  Gond a minőségi innováció hiánya Kínában

További hírek ebben a kategóriában

Virsli, pezsgő, rágcsák: Mi kerü...
Édes trendek az ünnepi időszakba...
Ahonnan az amerikai koktélkultúr...
Átütő eredmények páratlan termék...