Márkatörténet
78 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: General Electric
2014-12-09 11:56
Thomas Edisontól a nukleáris fegyverekig: egy igazi ipari nagyágyú rövid története.

1989-ben a GE globalizációs stratégiájának részeként merész lépést tett, amikor első nagy magyarországi befektetésével az országot a cég világtérképére helyezte, és ezzel új irányt mutatott a közép- és kelet-európai régió számára is. Az elmúlt időszakban a GE több milliárd dolláros működőtőke-befektetésével és vállalatirányítási kultúrájávalfontos szerepet játszott Magyarország fejlődésének gyorsításában, és egyben növelte az ország globális versenyképességét is.

25 alatt a GE egy olyan modern, versenyképes ipari bázist épített fel az országban, amely 99%-ban a globális piacokra exportál s így "építi, energiával látja el, mozgásba hozza és gyógyítja a világot" (lásd alább globális kihívások), ezzel a GE magyarországi szervezete egyszerre szolgálja az ország és a világ legégetőbb problémáinak megoldását.



A cég 12 hazai gyártóüzemének és három technológiai központjának termékei - a gázturbináktól és az ultraszűrős víztisztító technológiától a LED-ekig és az Ipari Internetre fejlesztett GE Predix elnevezésű egészségügyi szoftverplatformig - hozzájárulnak ahhoz, hogy a GE és Magyarország egyaránt erősebbé váljon az egyre nagyobb iramot diktáló nemzetközi versenyben.

Jelenleg a vállalat 27 000 közép- és kelet-európai munkavállalójának fele Magyarországon dolgozik. Legutóbb 2014 februárjában a GE a magyar kormánnyal közösen jelentette be a budapesti Globális Üzleti Szolgáltató Központjának kiépítését, ami ma már 550 munkatársat foglalkoztat és egyike a GE által világszerte működtetett öt ilyen jellegű szervezetének. A budapesti központ a folyamatok leegyszerűsítésével hatékonyabbá teszi a vevők kiszolgálását és a cég működését, így tevékenysége stratégiai jelentőségű a GE számára Európában és a kontinensen túl.

"Ma a GE Magyarország szerves része a hazai gazdaságnak: 6,5 milliárd dollár (1500 milliárd forint) értékű exportjával az ország harmadik legnagyobb ipari exportőre. A cég 2011 és 2013 között megduplázta a több mint 1200 magyarországi beszállítótól beszerzett termékek és szolgáltatások értékét, ami így 0,9 milliárd dollárra (200 milliárd forintra) nőtt. A GE Magyarország külső beszerzéseinek 65%-át magyarországi termékek és szolgáltatások teszik ki" - mondta el Joerg Bauer, a GE Magyarország elnöke.



A GE továbbra is elkötelezett a versenyképesség, az energia és az innováció területén folyó közép- és kelet-európai regionális együttműködés fejlesztése iránt, és partnereivel együtt továbbra is dolgozik ennek erősítésén.

Társadalmi innovációnk, az IIE által kezelt GE Foundation Scholar-Leaders egyetemi ösztöndíj program is ebbe az irányba mutat, elősegítve a jövő regionális vezetői hálózatának kiépítését. A programban az elmúlt évtizedben 4 régiós ország több mint 500 kiváló egyetemi hallgatója vett részt.

"Ferdinando "Nani" Beccalli-Falco, a GE Europe vezérigazgatója elmondta: "A GE mára erős szálakkal kötődik Magyarországhoz és a közép- és kelet-európai régióhoz. Tudjuk, hogy a cég velük együtt növekedhet. Ez függ egyrészt az egyes országok teljesítményétől, másrész azok együttműködésétől, harmadrészt pedig a befektetőkkel ápolt kapcsolatoktól. A régió az elmúlt időszakban versenyképesebbé tette a GE-t, miközben a cégünk nagybefektető partnerként hozzájárult a régió versenyképességének növeléséhez. A jövőben is készen állunk arra, hogy az érintettekkel együtt folytassuk a regió innovációs térséggé történő fejlesztését annak érdekében, hogy dinamikus és fenntartható növekedési pályát biztosíthassunk közösen Magyarország és a régió számára."


A GE már 1896-ban tőzsdei cég volt, egyike annak a tucatnyi társaságnak, amelyekkel a ma harminc komponensű, a legnagyobb iparvállalatok teljesítményét mérő Dow Jones Industrial Average (DJIA) részvényindexet létrehozták a New York-i börzén. Sőt, Edisoné az egyetlen olyan akkori Dow-cég, amely ma is része a mutatónak, igaz nem folyamatosan szerepelt az indexben.

A fényforráspiacon igazi nagymenőnek 1911 óta számítanak, akkor vásárolták fel a National Electric Lamp Associationt az üzletág megalapozásaként. Már ekkor foglalkoztak - az áramfejlesztés kapcsán - turbinákkal, amelyek az első, majd a második világháború idején harci repülőgépekben is hasznosultak. A GE kapta a kilencedik legtöbb háborús megrendelést az amerikai kormánytól, szerepük volt például a nukleáris fegyverek előállításában is.

2002-ben a hatalmas botrányok közepette éppen becsődölő Enron szélenergia-divízióját is, majd 2009-ben a ScanWindet is.

Már az 1960-as évektől komoly szerepet vállaltak az informatikában, az IBM-mel és a Bell Laboratories-zal karöltve fejlesztettek operációs rendszereket és hardvert. Erre a piacra állítólag azért szálltak be, mert az 1950-es években az amerikai szövetségi kormányt leszámítva ők voltak a legnagyobb számítógéphasználók, és ők voltak az első olyan cég is, amelynek volt saját készüléke.

Ma a GE márkája a világ hetedik legértékesebbje, a Forbes magazin 34,2 milliárd dollárra taksálja. A hűtőszekrényektől és villanykörtéktől kezdve a fúrótornyokon és turbinákon keresztül az atomerőművekig mindent gyártanak, sőt még pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak - a Budapest Bank is a GE Capital tagja például.


NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

Man King C Gillette termékek Márkatörténet: Gillette
2023-07-30 09:15
Kép: FOREO Márkatörténet: Foreo
2023-05-26 09:08
Márkatörténet: Rossmann
Márkatörténet: Caola
Márkatörténet: Avon
Márkatörténet: Michelin
Márkatörténet: Az Arconic-Köfém ...