A férfi, a nő és az átlag
Marketinginfo.hu - 2010-07-09 10:47
Kutatás
A nő porszívót, a férfi inkább televíziót venne, a rá szánt összegről azonban közösen döntenek.
Melyek azok a jellemzők, amelyek mentén megkülönböztethető a férfi a nőtől? Esetleg az, hogy egy nő átlagosan több időt tölt a zuhany alatt, vagy az, hogy míg az erősebbik nem plusz izmokat, a gyengébbik nem inkább fogyni szeretne? Hogy a férfiakat sokkal inkább érdeklik a műszaki és a racionális dolgok, míg a hölgyeket az érzelmek? Többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a GfK Hungária felmérése a két nemről.
Egyes kérdésekben a nők hoznak ítéletet, más területeken a férfiak, hiszen mindkét nem tagjai különböző témákban számítanak "szakértőnek". A nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a kinézetre, a dizájnra fókuszálnak. Habár gyakran nem ez az elsődleges szempont, a nők mégis ez alapján mondják ki a végső szót (például a háztartási gépek, ahol nem a design lenne az elsődleges, mégis ma már gyakran ez dönt). A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. Többnyire mindenki tudja, hogy a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők, TV-t vagy hifit pedig a férfiak vesznek. Kiemelendő ugyanakkor, hogy az erre fordított összegről közösen döntenek a párok, ugyanúgy, mint a pénzügyi, vagy banki ügyekben. Ugyanakkor egyre több nő szól bele az autó vagy bútor vásárlásába, míg a férfiak belefolynak a gyerekekkel kapcsolatos munkákba, vagyis a korábbi klasszikus női feladatokba.
A kutatások alapján elmondható, hogy a férfiak hajlamosabbak negatívabb fényben tekinteni saját párkapcsolatukra egy-egy könnyebb flört után, míg a nőknél egy harmadik érkezése inkább megerősíti a kötődést. A közhiedelemmel ellentétben viszont nem a nők, hanem a férfiak azok, akik hamarabb vallanak érzelmeikről partnerüknek. A férfiak és nők tisztálkodási ideje között egyáltalán nem olyan nagy a különbség, mint azt sokan hiszik. Ugyanis a nők nagy része 10 percnél, de van, aki 5 percnél is kevesebb időt tölt a zuhany alatt, a két nem zuhanyozási ideje között a különbség alig 39 másodperc.
A férfiak egyik legnagyobb szívfájdalma saját külsejükkel kapcsolatban, hogy nem találják magukat elég izmosnak. A megkérdezett férfiak többsége egyébként átlagosan 13 kilogramm tömegű plusz izomzattal rendelkezne szívesen. Talán nem meglepő, hogy ugyanez a hölgyek esetében mínusz 10 kg körüli fogyást jelent.
Ami a humort illeti, a nők sokkal kifinomultabbak, mint a férfiak. A kutatások szerint a humorral kapcsolatos szexista sztereotípiákra jó okunk van: a nők és a férfiak valóban eltérően értelmezik a viccet, sőt az elvárásaik is teljesen mások, ha egy poénról van szó. A hölgyek kevésbé számítanak arra, hogy a vicc csattanója szórakoztató lesz. Ha pedig mégis viccesnek találják, amit olvastak vagy hallottak, jobban is élvezik azt. A férfiak ezzel szemben eleve azzal az elvárással olvassák végig a viccet, hogy meg fogják érteni a csattanót. Ha ez mégsem így történik, sokkal csalódottabbak lesznek, mint a nők.
Szakonyi Balázs
Kapcsolódó cikkek:
Az utazások szervezésénél a nők hordják a nadrágot
A 'tipikus' magyar férfi, avagy a mai magyar férfiak szokásai
A magyar nők felelősebb fogyasztók, mint férfi társaik
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
|