Hírek
23605 hír az adatbázisban
A Google-hoz a leghűségesebbek
Adweek - 2008-10-21 09:46
Márkák

A Google második éve szerepel az élen a fogyasztói hűséget és bevonódást vizsgáló "Brand Keys Customer Loyalty Engagement Leaders List" kutatásban, amely 374 márkát vizsgált 26 ezer fogyasztó megkérdezésével.

Az eredmények szerint elsősorban az innováció, a kreativitás és a fogyasztó központú szemlélet járulnak hozzá az internetes óriás sikeréhez. Nem a Google azonban az egyetlen márka, amely - úgy tűnik - hosszútávon bebetonozta magát a fogyasztók szívébe.

A kutatás tizenegy éve alatt hat alkalommal az Avis hozta el az első helyet, s most a márka a második pozíciót tudta megszerezni. Eközben a rivális Hertz a 87. helyről a 13.-ra lépett előre. Mindkét autókölcsönző sikerét az innováció alapozta meg az ügyfélhűség területén.

A kozmetikumok idén szerepeltek első alkalommal a felmérésben. Különösen érdekes az iparág, ha azt vesszük, hogy abban állandó harc folyik az újabb és jobb termékek előállításáért. A szektor cégei közül sokan jól is szerepeltek, s végül az első 25 közül 12 márka ebből a szegmensből került ki.

A legjobban a Mary Kay (3.), a Maybelline (4.), az Estée Lauder (5.) és a Clinique (8.) szerepelt. A szakértők szerint ebben a szektorban elsősorban az az érzelmi bevonódás játszik fontos szerepet, amely a nők és kedvenc szépségipari termékeik között kialakul. A kozmetikai cégek olyan marketinggel építik a fogyasztói hűséget, amely inkább épít a reményekre, mint a tényekre.

Vannak olyan szektorok, amelyek már erőteljesen megérezték a gazdasági válság hatásait. Így nem teljesítenek jól a magasabbra pozícionált szállodaláncok sem: a Fairmont Hotels a 10. helyről a 28.-ra esett vissza, a Hyatt a 8. pozíció után a 32.-et foglalhatja csupán el, míg a Marriott negyven helyet zuhant, s most az 55. pozíciót foglalja el. Érdekesség, hogy a Hilton megőrizte az 53. helyet és a Ritz csak öt helyet csúszott vissza.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Magyarul is elérhető a Google Keresési Trendek
  Az Y Generáció szívesen vesz részt hűségprogramokban
  Megújult a Metropol hűségklubja
  Törzsvásárlói plasztikkártyát vezet be a dm

További hírek ebben a kategóriában

Ilyen egy népszerű óramárka (x)
A Decathlon új irányvonala
5,7 milliárd forintos tőkeemelés...
Egyedülálló beruházás a BioTechU...