Tanulmányok, elemzések
1907 anyag az adatbázisban
Bevezető

Elérkezett a "kreativitás alapú gazdaság"* kora, melyben a marketing és a kommunikáció létfontosságú szerepet játszik - derült ki a Weber Shandwick és a KRC Research legújabb kutatásából. A kutatás szerint a kreativitás alapú gazdaság olyan gazdasági rendszer, melynek fő hajtóereje az ötlet és az innováció, és ahol az eddiginél kisebb szerep jut a tárgyi tudásnak és az oktatásnak.

A marketing és a kommunikáció kulcsfontosságú a vállalati növekedés szempontjából - erősítette meg a Weber Shandwick kutatása. A megkérdezett vállalati vezetők 86 százaléka arról számolt be, hogy a marketing és a kommunikáció az elmúlt két év során a siker egyre fontosabb elemévé vált.

A tanulmány szerint a kreativitás alapú gazdaság rákényszeríti a vállalatokat, hogy újragondolják a vállalati stratégia alapvető elemeit. Ez a gondolkodás jelentősen átalakítja a vállalatok működését a termékfejlesztéstől kezdve a fogyasztói visszajelzések kezelésén át a marketing-kommunikációig. Úgy tűnik, hogy a kreativitás alapú gazdaság alapvetően megváltoztatja az üzlet természetét - mondta Billee Howard, a Weber Shandwick ügyvezető alelnöke, a Nemzetközi Stratégiai Média Csoport vezetője.



*A "kreativitás alapú gazdaság" (creativity economy) kifejezést a BusinessWeek magazin használta először az új gazdasági környezet leírására.


Bevezető


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Fejleszd a gyermeked kreativitását számfestő készletekkel! (x)
  Mennyire kreatívak a magyar ügynökségek?
  Továbbra is hasznos a kreativitás