Tanulmányok, elemzések
1895 anyag az adatbázisban
Bevezető

A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el - derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra.
A Virgo csoport megbízásából a Reacty Digital 2020. január-februárjában végzett online és telefonos felmérést a legalább félmilliárd forintos árbevételű, webshoppal rendelkező hazai cégek körében. A több mint 500 vállalat bevonásával zajlott felmérés eredményei szerint a szektornak mindenek előtt e-kereskedelmi és vállalatirányítási edukációra van szüksége.

A többség fejlődne, de nagy a bizonytalanság

A válaszadók adatainak elemzéséből kiderül, hogy a hazai webshopok jelentős részét viszonylag kis csapat (maximum 5 ember működteti), és mérettől függetlenül az üzemi költségek körülbelül 10%-át fordítják az online értékesítési platform fejlesztésére vagy bérleti díjára. Az edukáció szükségességét látszik igazolni, hogy bár a válaszadók kétharmada érzi a fejlesztés nélkülözhetetlenségét, ugyanakkor nem igazán tudja, hogy merre induljon.

Jellemző trendnek tekinthető, hogy az árbevétel növekedésével párhuzamosan egyre nő a jelenleg használt e-kereskedelmi platformmal kapcsolatos elégedetlenség; vagyis a nagyobb cégek igényei összetettebbek a webshopok tekintetében, ami már egyedi, személyre szabott fejlesztés iránti lépést tesz szükségessé.

Webshop problémák

Meglepő módon a használt webáruházzal kapcsolatban megfogalmazott problémák forgalomtól és cégmérettől függetlenül igen hasonlók. Sokan említették a marketing eszköztár korlátait, az alacsony konverziót, valamint a teljesítmény/sebesség problémakörét. Ezenkívül többek számára fejtörést okoz a jelenlegi webshop nehézkes továbbfejleszthetősége és integrációja más szoftverekkel (pl. számlázás).

"Szakmai felmérésünk fontos tanulsága, hogy az e-kereskedelmi piac szereplőinek jó része jelenleg nincs minden szükséges információ birtokában a fejlesztési lehetőségekről. Ugyanakkor azt is láthatjuk, hogy az egyedi webáruházak és e-kereskedelmi rendszerek kialakítását támogató Virgo Corbis olyan visszaigazolt igényeket tud teljeskörűen kiszolgálni, mint a folyamatos növekedés és egyedi ügyféligények rugalmas kiszolgálása, illetve a magyar nyelvű szoftvertámogatás" - mondta Bártfai Diána, a Virgo Systems e-commerce üzletfejlesztési munkatársa.



Bevezető


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Hölgyeknek szánt készítmények a nők kényelméért (x)
  Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
  Saját webáruház vagy bérelt? Előnyök és Hátrányok
  Hibás árak a webshopban
  Hogyan zajlik egy fényképes tok tervezése és gyártása?
  Új bemutatótermet nyit az Alza.hu Budapesten
  A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma
  Kínából biztonságos-e rendelni?

További tanulmányok

Áprilisban példatlanul hatalmasa...
Egyre több háziorvos hiányzik a ...
A járvány következtében kényszer...
Lesz-e idén növekedés a kiskeres...