Tanulmányok, elemzések
1846 anyag az adatbázisban
Bevezető

Az európai vállalatok a külföldi piacokon egyre több akadállyal szembesülnek, ugyanakkor az Európai Unió (EU) protekcionizmusra adott válaszának köszönhetően az elmúlt öt évben 123 ilyen akadály szűnt meg - derült ki az Európai Bizottságnak a kereskedelem és a befektetések útjában álló akadályokról szóló jelentéséből.

Cecilia Malmström kereskedelempolitikáért felelős uniós biztos a jelentés ismertetésekor közölte, a beszámoló 45 olyan új kereskedelmi akadályt azonosított, amelyeket 2018-ban EU-n kívüli országokban vezettek be, így összesen 425 intézkedés van érvényben 59 országban.

A lista élén Kína és Oroszország áll, amelyekhez 37, illetve 34 problematikus kereskedelmi intézkedés köthető. Az uniós exportra leginkább a Kína, az Egyesült Államok, India és Algéria által bevezetett intézkedések vannak hatással. Ezek az új intézkedések által érintett összes uniós export 80 százalékát fedik le, és főként az acélipari, alumíniumipari, illetve az infokommunikációs technológiák ágazataira vonatkoznak.

A tájékoztatás szerint az EU tavaly összesen 35 kereskedelmi akadályt szüntetett meg többek között Kínában, Japánban, Indiában és Oroszországban, ami több mint 6 milliárd euró többletexportot tett lehetővé 2018-ban. Az intézkedések nyolc kulcsfontosságú uniós kiviteli és beruházási ágazatot érintettek: a mezőgazdaságot és halászatot, az autóipart, a textil- és bőripart, a borok és a szeszes italok ágazatát, a kozmetikumokat, az ásványi termékeket, a repülőgép-alkatrészeket és az információs és kommunikációs technológiai (IKT-) berendezéseket.

A 2018-ban megszüntetett kereskedelmi és beruházási akadályok között voltak a szarvasmarha- és juhfélékből készült termékek behozatalára vonatkozó kínai korlátozások, a könnyű haszongépjárművekre vonatkozó jogellenes orosz dömpingellenes intézkedések, az elektronikus árukra vonatkozó vámok és a bőráruk kivitelét korlátozó kötelező állategészségügyi bizonyítványok Indiában, a borok és szeszes italok engedélyezett adalékanyagainak használatára vonatkozó korlátozások Japánban, valamint a textiltermékek kötelező címkézése Egyiptomban - közölte az uniós biztos.


Bevezető


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Külföldi piacokon terjeszkedne a Borsodi Sörgyár
  A magyar borokat népszerűsíti a Lidl külföldön
  Külföldi piacokon erősít az Adverticum
  Magyar borok kampánya indul az Egyesült Államokban

További tanulmányok

Miként változik az ingatlanpiac?
Csökken a működő cégek száma Mag...
Megtört a cégalapítási lendület
Az új technológiai beruházás a c...




Projektmenedzser
Főbb feladatok, munkák- ajánlati felhívás fogadása, műszaki ...
IT Manager
Feladatok: - Projekt menedzsment- Jelentések és projekt doku...