Tanulmányok, elemzések
1897 anyag az adatbázisban
Inkább gyártó és szolgáltató cégek honlapjairól tájékozódunk

Az internetes vásárlás egyik előnye, hogy tájékozódni lehet az egyes termékekről. Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.

Más országokban a válaszadók átlag 14, nálunk 26 százaléka tájékozódik kereső portál segítségével. Magyarországon szintén fontos, hogy a szakértők vagy más vásárlók hogyan vélekednek az adott termékről. A többség szórakoztató elektronikai cikkekről (50%), autóról (41%), telekommunikációs szolgáltatásokról (35%) és szoftverről (30%) informálódik a világhálón.

A megkérdezett magyarok 65%-a kikéri családtagjai véleményét, mielőtt online vásárol, barátai tanácsában pedig 50% bízik.

Világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendelték a legtöbbet (a válaszadók jó egyharmada), Magyarországon nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan cég web kínálatából választottak, ami üzletet is működtet.

Ábra. Interneten való előzetes tájékozódás nélkül milyen terméket nem vásárolna semmiképpen sem online? Magyarországon a leggyakoribb nyolc említés. A válaszadók százalékában.

Megjegyzés: Európában, interneten való tájékozódás nélkül legtöbben nem vennének szórakoztató elektronikát (38 százalék), autót (35), szoftvert (26) és telekommunikációs szolgáltatást (22).

Szakonyi Balázs



Inkább gyártó és szolgáltató cégek honlapjairól tájékozódunk


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További tanulmányok

Nem romlottak a lakás-felújítási...
A vírus a lakáspiacot sem kímélt...
Áprilisban példatlanul hatalmasa...
Egyre több háziorvos hiányzik a ...