Tanulmányok, elemzések
1896 anyag az adatbázisban
Bevezető

55 országban, köztük Magyarországon készített online felmérést a Nielsen 2010. március 8. és 26. között. A kutatás során 27 ezer internet-használót kérdeztek meg.

Nálunk is terjed az internetes kereskedelem. Összességében, százból 78 magyar internetező vett már valamit a világhálón. Ebből a szempontból Európában a net használóinak 85 százaléka tekinthető online vásárlónak.

A Nielsen felmérése szerint a legtöbb magyar internet-használó gyártó és szolgáltató cégek honlapjairól tájékozódik. Kétharmaduk azt mondta: előfordulhat, hogy vásárol valamit a világhálón a következő hat hónapban, míg a világátlag ugyanerre a kérdésre jóval magasabb, 82%. Legtöbben könyvet (40 százalék), utazást vagy szállást, továbbá rendezvényre szóló belépőjegyet, (19-19), szórakoztató elektronikát (16), repülőjegyet, valamint ruházati cikket (15-15) kívánnak beszerezni. Globálisan is a könyv vezet (44%), a ruházati cikk (36%), repülőjegy (32%), szórakoztató elektronikai eszköz (27%), utazás és szállásfoglalás (26%) előtt.

Táblázat. Ön a következő hat hónap során mely terméket tervezi vásárolni interneten keresztül, az alábbiak közül? A válaszadók százalékában.

Miközben sokan szeretik látni és kézbe venni azt az árut, amit meg szeretnének venni, egyre többen részesítik előnyben az online vásárlás kényelmét. Különösen érvényes ez a repülőjegyet, utazást vásárlók és szálláshelyet foglalók növekvő arányára.

Folytatás a következő oldalon!


Bevezető


Kapcsolódó letölthető fájlok


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Hogyan hatott a vírus az internetes kereskedelemre?
  A népszerűséggel a panaszok száma is nő az e-kereskedelemben
  Fogyasztóvédelmi bakik az elektronikus kereskedelemben
  Célirányosan keresnek és tudatosabbak a vásárlók
  Indul az Év Internetes Kereskedője verseny
  Egy jó akcióért azonnal online boltot váltunk
  Terjed az online bankolás, de a bizalomhiány akadályozza
  Egyelőre válságmentes az online kiskereskedelem
  Online közösségek: kevesebbet beszélnek a válságról, és többet költenek

További tanulmányok

A vírus a lakáspiacot sem kímélt...
Áprilisban példatlanul hatalmasa...
Egyre több háziorvos hiányzik a ...
A járvány következtében kényszer...