Oktatás
12 oktatási intézmény az adatbázisban

Szent István Egyetem
Gödöllő, Magyarország

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Marketing Intézet

Tanszékvezető: Dr. Lehota József
E-mail: lehota.jozsef@gtk.szie.hu

A Marketing Intézet bemutatása

A mezőgazdasági kereskedelmi ismeretek oktatása az 1950-es évekre, az agrármarketing oktatása az 1970-es évekre nyúlik vissza, amely a mezőgazdasági szakirányokon kezdődött, majd 1968-tól az üzemszervező agrármérnöki szakon folytatódott. Az oktatás szervezeti kereteit 1987-ig a Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdaságtudományi Kar Agrárgazdasági Tanszéke biztosította, 1987-ben alakult meg a Társadalomtudományi Kar (1989-től Gazdaság és Társadalomtudományi Kar), amelyen belül a Gazdaságtudományi Intézetben működött a Kereskedelemtani Osztály. 1991-ben a Gazdaságtudományi Intézet felbomlott és megalakult az önálló Agrármarketing Tanszék. 2000-ben létrejött a Marketing Intézet két tanszékkel. (Marketingkutatási Tanszék, Marketing és Marketingmenedzsment Tanszék).

A marketing ismeretek oktatása 1989-től a marketing alapszakirány keretében folyik. Az Intézet marketing tantárgyakat oktat a nappali képzésben (GTK, az MKK, a GMK, a KTI). A GTK alaplevelező képzés, a levelező külhoni képzés (erdélyi), a levelező- kiegészítő képzés keretében szintén önálló marketing szakirány működik. A Marketing Intézet oktatói hosszú idő óta részt vesznek a SZIE Gödöllői Campusán kívüli szervezeti egységeinek marketing képzésében, így a KVA, a VTI, a gyöngyösi GYMF képzésében

1983-1994 között az Agrármarketing Tanszék a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem és a Külkereskedelmi Főiskola tanszékeivel együttműködésben irányította a Mezőgazdasági külgazdasági szakmérnök képzést, amely keretében 324 szakmérnöki diplomát adtak ki, amelyből 40 külhoni (erdélyi) hallgató volt. Jelenleg négy szakirányú továbbképzési szakon oktatnak, köztük a Mezőgazdasági Vállalatgazdasági Gazdaságelemző szakon, EU szakértői szakon, Szaktanácsadási szakon (GTK), a Növényvédelmi, a Vetőmaggazdálkodási szakon (MKK), Élelmiszerek Minőségbiztosítása szakon (GMK). Az elmúlt években az intézet munkatársai rendszeresen oktattak a Budapesti Gazdasági Főiskolán és az ELTE-n. Az intézet munkatársai alapító tagjai a SZIE Közgazdasági Doktori Iskolának, amely keretében marketing "A" és "B" tárgyakat oktatunk és Ph.D hallgatók munkáját témavezetőként irányítják.

1992-óta részt vesznek az Emberi Erőforrások Fejlesztése Alapítvány keretében folyó Marketing és Reklámmenedzser felsőfokú tanfolyami képzésében, amely keretében közel 360 oklevél került kiadásra.

A marketing tantárgyak, ismeretek oktatásában - a jelenlegi kollegákon kívül - rövidebb-hosszabb ideig a következő munkatársak vettek részt. Dr. Győrvári István (1950-1992) a tanszék alapító tanszékvezetője, Dr. Éliás András címzetes egyetemi tanár AKII tudományos osztályvezetője, Dr. Gyöngyösi Imre egyetemi adjunktus, Dr. Nemes Ferenc egyetemi adjunktus, Kálmán Zoltán tanszéki mérnök, Farkas Zoltán egyetemi tanársegéd, Kubányi Mária egyetemi tanársegéd.

A jövő kihívásait a bolognai folyamatra épülő felsőoktatási átalakuláshoz való igazodás jelenti, amely lehetőségeket és veszélyeket egyaránt rejt magában. Legfontosabb feladat a kereskedelem és a marketing szak BsC, illetve MsC indítása. Az előbbi lehetőségek kihasználása lehetővé teszik, hogy az akkreditált iskolarendszerű képzéstől a Ph.D (doktori) képzésig terjedő rendszer kialakítását, amely megfelelő keretet biztosít a jövő munkaerő piaci trendjeihez való igazításra.

Az Intézet felépítése
-Marketingmenedzsment Tanszék
-Marketingkutatási Tanszék

NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN


Elérhetőségek
Cím: 2103 Gödöllő, Páter Károly út 1.
Telefon: 28/ 522-098
Telefax: 28/430-200/1985
Mobil: -
E-mail:   lehota.jozsef@gtk.szie.hu
Web: http://www.marketing.szie.hu

Legfrissebb hírek

Lezárult az E.ON EnergiaKözösségek...
A modern civilizáció egyik népbete...
Intersnack az elmúlt 30 évben
Milyen kerti kanapét érdemes válas...
Több mint 1500-an fogtak össze: is...
A megnyerő névjegykártya titkai (x...
Tanulmányok

A vállalkozások egyharmada vesz ré...
Negyedéves rekord a hiteleknél, to...
A vállalkozások csaknem 80 százalé...
A hazai munkaerő motivációi
Több mint 250 milliárd font veszte...
Romániában csaknem 47 százalékkal ...
Marketing eszközök

Terjeszkedne mobilwebre?
10 tipp a kereskedelmi sajátmárk...
10 marketing eszköz kezdő vállal...
Mintalevelek és szerződéstípusok...
8 másodperc a világ - Email mark...
Hogyan írjunk hatékony sajtóközl...
Marketingelmélet

Termékelfogadás
Pozicionálás
Kapcsolati marketing
Eladási tárgyalások
Kapacitáskihasználtság
Termékpolitika
Márkatörténet

Márkatörténet: Dove
Márkatörténet: General Electric
Márkatörténet: Shell
Márkatörténet: dm
Márkatörténet: Sloggi
Márkatörténet: McDonald´s
Mediainfo.hu legfrissebb

Mire jók a csapágyak a kocsiban? (...
Függőágyban édes a pihenés a kertb...
Az ital csapdájában – egy al...
A mindenmentes fogalom a dohányzás...
Te ettél már bugyit? (x)
Tökéletes fegyver allergia esetén ...
Tálak, a takarítás sokrétű kiegész...
News4businness.hu legfrissebb

Jelentkezz kampánygazdának és gyűj...
Lezárult az E.ON EnergiaKözösségek...
Teljes szőrtelenítés? Igen! (x)
Budapesten és Pest megyében folyta...
Intersnack az elmúlt 30 évben
Hogy kerül a franciaágy a nappalib...