Debreceni Egyetem
Debrecen, Magyarország
Közgazdaságtudományi Kar, Menedzsment és Marketing Tanszék
A tanszék oktatási tevékenysége
A tanszék oktatási tevékenységének súlypontja a nappali képzés utolsó 3 évére esik. A tanszék oktatói látják el az elõadói és szemináriumvezetői feladatokat a termelésmenedzsment, humánmenedzsment, stratégiai menedzsment, marketing, marketingmenedzsment, vezetésszervezés, szervezeti magatartás, szervezetfejlesztés és változásmenedzsment, marketingkommunikáció és médiaismeretek, nemzetközi marketing és nemzetközi pénzügyek tárgyaknál. Részt vesznek a proszemináriumi képzésben.
A tanszék kutatási tevékenysége
A tanszéken folyó kutatások legfontosabb témái a vezetési, szervezési, a marketingorientáció, illetve a marketing kulturális összefüggései, a humánerőforrás-fejlesztési, vállalati képzés-politikai és az oktatás-gazdaságtani témákhoz kapcsolódnak.
Az elmúlt időszakban több kutatási-fejlesztési megbízást kaptak és teljesítettek. Ezek a kutatási szerződések kapcsolódást jelentenek a város, a megye, a régió gazdasági, társadalmi szereplőihez, s ezzel elősegítik a kar regionális kapcsolatrendszerének fejlődését.
A tanszék oktatóinak kutatási témái
Dr. Polónyi István, tanszékvezetõ egyetemi tanár, CSc. Habil.
-a humánerőforrás-fejlesztés hazai és nemzetközi tendenciáinak elemzése,
-az oktatás és a kutatás különböző alrendszereinek finanszírozási és költséghatékonysági problémáinak vizsgálata, az oktatás és a foglalkoztatás kapcsolatainak, az oktatás minőségének, szerkezetének és gazdasági illeszkedésének vizsgálata,
-a felnőttképzés legfontosabb aktorainak motivációja, érdekeltségi és célrendszere.
Dr. Fülöp Gyula, egyetemi docens, CSs. Habil.
-a vállalati gazdálkodás vizsgálata az európai integrációban,
-globális vállalati stratégiák,
-a multinacionális és globális vállalati mûködés elvi alapjainak elemzése, a multinacionális stratégiai menedzsment folyamatának és a globális stratégiai változatoknak a kutatása.
Dr. Ujhelyi Mária, egyetemi docens, PhD.
-Az emberierõforrás-menedzsment és fejlesztés, valamint a szervezetfejlesztés kapcsolata
Dr. Kontor Enikõ, egyetemi adjunktus, dr.
-A globális marketing és a kulturális eltérések összefüggései
Barizsné Hadházi Edit, egyetemi tanársegéd
-Az emberi tőke fejlesztése
Tolvéth Anna Csilla, egyetemi tanársegéd
-A piacorientáció létjogosultsága a magyar távközlésben
Kun András, PhD hallgató
-Oktatás-gazdaságtan: szűrő (screening és signalling) elméletek
Siklós Balázs, PhD hallgató
-Fogyasztói magatartás, korlátozott fogyasztói racionalitás
Kiss Marietta, PhD hallgató
-Vállalati gazdálkodás az európai integrációban
Kapcsolat
Tanszékvezető: Dr. Polónyi István
istvan.polonyi@econ.unideb.hu
Tanszéki adminisztrátor: Csubák Gyöngyi
gyongyi.csubak@econ.unideb.hu
A/16. szoba
Tel: (52) 416-580 / 7086 m.
Fax: (52) 419-728
Tanszéki titkár: Kiss Marietta
marietta.kiss@econ.unideb.hu



Elérhetőségek
Cím: | 4028 Debrecen, Kassai út 26. |
Levelezés: | 4010 Debrecen, Debrecen, Pf.: 82 |
Telefon: | (52) 416-580 |
Telefax: | (52) 419-728 |
Mobil: | - |
E-mail: | - |
Web: | http://www.econ.unideb.hu |