Marketingelmélet
51 anyag az adatbázisban
Philip Kotler: A marketing kihívásai 2009-ben - a globális válság kezelése
A GfK Hungária Piaci Trend Hírlevelének különszámában publikált kommentárjában a marketing egyik legtekintélyesebb ...
részletek
Piac és verseny
Valamennyi vállalat verseng - a legtöbben azt hiszik, csupán a fogyasztók kegyeiért. Valójában azonban a versenyhelyzetet nem csak a hasonló tevékenységet űző cégek küzdelme határozza meg. A beszállítói és fogyasztói erőviszonyok, a lehetséges új piaci ...
részletek
Piackutatási módszerek
A piackutatás a marketing információs rendszer egyik legfontosabb alrendszere, a marketinginformációk nélkülözhetetlen forrása. Jól megalapozott döntések meghozatalához mindenkor szükség van valamilyen szintű piackutatásra, legyen szó csupán a piaci hel...
részletek
Portfólió modell:növekedés vs részesedés
Különböző tevékenységek, termékek vagy szolgáltatások és a bennük rejlő üzleti potenciál kiértékelésére szolgál az ún. BCG-mátrix vagy portfólió modell. Segítségével összevethető a vállalat üzletágainak teljesítménye, illetve kialakítható az optimális t...
részletek
Potenciál-versenyképesség modell
A korrekt helyzetértékeléshez és a megfelelő üzleti stratégia megválasztásához nem elegendő megvizsgálni, hol tart jelenleg a vállalat. A már elért eredmények, kialakult pozíció ismerete mellett nélkülözhetetlen, hogy a piac által kínált lehetőségekkel ...
részletek
34567891011