Marketingelmélet
51 anyag az adatbázisban
Értékesítési rendszer tervezése
Az eladandó termék jellege, a vállalati erőforrások és a fogyasztói elvárások nagy mértékben meghatározzák, milyen irányba kell megkezdenünk az értékesítési lánc kiépítését. Ezután azonban dönteni kell, kívánunk-e közvetítő partnereket bevonni az értéke...
részletek
Fogyasztói magatartás
A fogyasztói magatartás egyének, csoportok vagy szervezetek termékek és szolgáltatások irányába mutatott attitűdjeit elemzi. Ennek során a filozófia, a szociológia, az antropológia és a közgazdaság területeiről egyaránt beemel elemeket. A fogyasztói magata...
részletek
Gap analízis (rés elemzés)
Az üzleti és marketingtervezés során gyakorta használt modell az ún. gap analízis, más néven rés elemzés. A módszer lényegében a jövőbeli célokat és a várható teljesítményt hasonlítja össze, és az eltérés kiküszöbölésére próbál megoldásokkal szolgálni.
részletek
Kapacitáskihasználtság
1. FogalmaA kapacitáskihasználtság egy közgazdaságtani és számviteli fogalom, amely azt méri, hogy egy vállalat vagy ország milyen mértékben használja ki termelési eszközeit. Tulajdonképpen a tényleges termelés, valamint a rendelkezésre álló eszk...
részletek
Kapcsolati marketing
A kapcsolatok a vállalati életben legalább annyira nélkülözhetetlenek, mint a magánszférában. Nem elegendő azonban arra törekednünk, hogy minél szélesebb körben, minél több kapcsolatunk legyen, sokkal inkább kifizetődőbb lehet egy-egy értékes kapcsolat ...
részletek
123456789