Márkatörténet
56 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: Bacardi
2009-03-03 15:21
2. oldal

Harc a legkiválóbb alapanyagokért

A lágy rum kifejlesztését Don Facundo a minőségi alapanyagok kiválasztásával kezdte. Csupán három hozzávalóban gondolkodhatott, mert a rum csak cukorból, élesztőből és vízből készül. A legfontosabb összetevő az élesztő volt, hiszen ez határozza meg a rum ízvilágát. Don Facundo a megfelelő nyersanyagot a levágott és erjedésnek indult cukornádon, a Santiago de Cuba melletti földeken találta meg. Gondosan elkülönítették és kitenyésztették az itt felfedezett élesztőt (ma La Levadura BACARDI néven ismert), amely gyors erjedése miatt megadta az italnak azt a könnyebb ízt, amit Don Facundo keresett.

Don Facundo volt az első rumkészítő, aki kitenyésztett és levédetett egy élesztőbaktérium törzset, amelyet újra és újra felhasznált, hogy rumjának ízvilága minden egyes alkalommal ugyanolyan legyen. Ezt az élesztőt használják ma, másfél évszázad elmúltával is.

A "guarapo", avagy a nádcukorszirup helyett Don Facundo a melaszt, a cukorfinomítás sötét, sűrű melléktermékét választotta. A melasz cukorban ugyanolyan gazdag, de több vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, mint a guarapo, ezen kívül sokkal kontrollálhatóbb erjesztést biztosít.

Végül amikor az italához a legmegfelelőbb vizet kereste, Don Facundo választása a kubai Sierra Maestra hegységben természetesen feltörő forrásvízre esett. A vizet megtisztította minden élő organizmustól, ásványi anyagtól és baktériumtól, amelyek befolyásolhatták volna az ital ízét erjedés közben.

   előző oldal     |     következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

dm Márkatörténet: dm
2018-12-12 10:12
s Márkatörténet: Sloggi
2018-11-19 10:24
Lidl Márkatörténet: Lidl
2018-11-15 15:38
Márkatörténet: Peroni
Márkatörténet: G-Shock
Márkatörténet: Medve
Márkatörténet: AAA AUTO