Márkatörténet
68 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: Volvo
2009-01-28 12:32
2. oldal

Amerikai inspiráció a harmincas években

A harmincas években főképp az Egyesült Államokból érkezett inspiráció. 1935-ben jelent meg a PV36-os modell. A gyönyörű "Carioca" új, markáns formája újszerű technikát, például független kerékfelfüggesztést rejtett. A Carioca egyike a Volvo klasszikusainak.

PV444 - a család és a versenyzők kedvence

A ma már hagyományosnak számító Volvo-design 1944-ben a PV444-gyel született. A PV 444 megfelelően tágas és elég erős volt ahhoz, hogy "családi sportkocsiként" váljon ismertté, ám hamarosan a versenyzők kedvence is lett. Akkoriban sok versenyző lemondta a részvételt, ha megtudta, hogy Volvo is van a mezőnyben.

Olasz hatások az ötvenes években

1953-ban a Volvo már összesen 15.666 darab autót gyárt, azaz közel ötvenháromszor annyit, mint "Jakob" évében. Az ötvenes években Olaszország volt a design vezető hatalma. A Volvo Car Corporation első formatervezője, Jan Wilsgaard az olaszos hatásokat ötvözte a svéd funkcionalitással, amikor az 1956-ban Amazon néven bemutatott P120-at alkotta.

A P120 már azokat a design-jegyeket mutatta fel, amelyek azóta is a Volvo büszkén viselt sajátosságának számítanak: a V-alakú géptetőt, a határozott vállvonalat, és a függőleges hűtőmaszkot. Az Amazon a presztízst és célszerűséget egyszerre kínáló Volvo kombik hosszú sorozatának első képviselője.


   előző oldal     |     következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

Mary Kay Márkatörténet: Mary Kay
2020-03-30 13:34
Manna Márkatörténet: Manna
2019-12-12 09:34
Dreher Infografika Márkatörténet: Dreher
2019-07-10 12:40
Márkatörténet: Danone
Márkatörténet: Hot Wheels
Márkatörténet: Barbie
Márkatörténet: Lavazza