Márkatörténet: Scania
2016-04-07 09:35
A magántulajdonban levő vasúti vagonokat készítő svéd cég 1891-ben alakult meg.
A Scania történetéről az 1891-es kezdetektől egészen máig.
1891. A nyitott áru- és normál utasszállító vasúti kocsikat gyártó vállalatot, a Vabist megalapították Södertäljeban. Nagyjából 20 évvel később jött létre a Scania-Vabis a Vabis, valamint a malmöi székhelyű gépgyártó vállalat, a Scania egyesülésével.
1923. August Nilsson, a Scania-Vabis tervezőmérnöke, kifejlesztett egy négyhengeres felülszelepelt motort. Mind a tehergépkocsik, mind a buszok profitálhattak erejéből és megbízhatóságából.
1936. A Scania-Vabis kifejlesztette első dízelmotorját, ami a sajtótesztek során lenyűgözte a szakújságírókat: "Meglepetésemre alig hallottam a motor hangját. De a hatását annál jobban éreztem: a busz úgy gyorsult, mint a kilőtt nyílvessző." - írta egyikük a tesztút után.
1961. A Scania-Vabis Brazíliában, S&227;o Paulo közelében, S&227;o Bernardo do Campoban megnyitotta első Svédországon kívüli gyártóegységét.
1969. Egy legenda születése. A Scania bemutatta 350 lóerős 14 literes V8 turbófeltöltős motorját. Abban az időben Európa legerősebb tehergépkocsi motorjának számított, és egyúttal megtestesítette a Scania alacsony fordulatszám melletti nagy nyomaték filozófiáját.
1980. A Scania bevezette a 2-es szériát, az első modulárisan megtervezett járműcsaládot.
1988. Bevezették a 3-as szériát, ami egy évvel később megnyerte a Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat. Az új termékcsaláddal a Scania képessé vált az ügyfelek igényeire szabott tehergépkocsikat gyártani. 2015-ben ezt a típust választották "Minden idők legjobb teherautójának" a brit Commercial Motor magazinnál.
1995. A 3-as után a 4-es szériát is bevezették, ami egy évvel később megkapta a Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat.
2000. A Scania egymilliomodik járműve elhagyta a gyártószalagot.
2003. Bemutatkozott a Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető (YETD) verseny. Számos győztest koronáztak meg azóta.
2009. A Scania bevezette a Scania Touring távolsági buszt. Történelmi lépésnek könyvelhető el, hogy a Scania a kínai felépítménygyártóval, a Higerrel közösen gyártja Kínában a buszokat a világpiacra.
2010. 730 lóerővel a Scania új V8 motorja a világ legerősebb tehergépkocsi motorja lett, amely kimagasló üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik.
2011. A Scania a törvényi előírások hatályba lépése előtt két évvel mutatta be Európa első Euro 6-os tehergépkocsiját.
2013. Bemutatták az új, hosszú távú fuvarfeladatokra tervezett Streamline termékcsaládot.
2015. A Scania átadta 150.000. hálózatba kapcsolt járművét.
A Scania világsikeréhez a Magyarország is hozzájárul, mely a 2005-ben megalakult Scania CER (Közép-Kelet európai Régió) régióban Csehország és Szlovákia részvételével erősíti a piacot. A Scania Hungária Kft. 1995-ben alakult meg. Az első saját tulajdonú biatorbágyi szerviz 1998-as létrejöttét további hat másik követte, a nyugati országrészben Nagykanizsán, Lébényben, Kaposváron, valamint keleten a Budapest-keleti, a tiszaújvárosi és a szegedi telephely megalakulása.
A vállalat egészére jellemző szakértelem eredményeképp a Scania Hungária Kft. 2008 augusztusában megkapta a Business Superbrands díjat, mely elismerést azon márkák legjobbjai kapják, akik nem a fogyasztókat célozzák meg, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki termékeikkel.
|