Cégtörténet
A Burger King vállalatot két korábbi étteremtulajdonos, James McLamore és David Edgerton alapította 1954-ben, a Florida állambeli Miamiban. Céljukat úgy fogalmazták meg, hogy elfogadható áron, gyorsan és tiszta környezetben kívánják kiszolgálni vendégeiket.
Gyors növekedés következett, tíz évvel később 8000 embert foglalkoztattak 274 éttermükben. 1963-ban nyitott meg a lánc első étterme az Egyesült Államokon kívül, Puerto Rico-ban. 1975-ben vezették be Drive Thru szolgáltatásukat, vagyis az autóban ülők kiszolgálását. Mára a forgalom 60%-a a kiadóablakoknál bonyolódik, további 18%-ot kérnek a vendégek "elvitelre". A vállalat kevés éttermet üzemeltet közvetlenül, a Burger King egységek többségének üzemeltetési jogát 1959 óta franchise rendszerben alvállalkozók gyakorolják.
A márka arculata utoljára 1998-ban esett át komolyabb átalakításon, ebben az évben a vállalat logója és éttermei is megújultak. A hálózat egységeinek designja modern, letisztult étteremképet és meleg, kényelmes, komfortos, barátságos atmoszférát hivatott közvetíteni, a belső kialakítás amerikai hangulatot idéz.
következő oldal