A BMW története végigkíséri a modern közlekedés fejlődésének históriáját, és a kék-fehér logó immár közel egy évszázada jelképezi a precizitásáról, minőségéről és innovatív megoldásairól ismert bajor márkát. A cég története 1917-ben kezdődött, amikor Max Fritz személyében új főmérnök csatlakozott a repülőmotorok gyártásával foglalkozó Rapp-Motorgyárhoz. Fritz magával hozta álmát, egy olyan repülőmotor terveinek képében, amely minden eddiginél magasabbra képes eljutni. A koncepció sikeresen meg is valósult, és segítségével elérték az addig elképzelhetetlen 9760 méteres magassági rekordot. A gyár 1917. július 17-én változtatta nevét Bayerische Motoren Werke-re, amivel együtt a Rapp fekete sakkfigurás logóját leváltotta a bajor tartomány zászlaja ihlette, mai napig apróbb változásokkal használt kék-fehér logó.
Az első világháború végével a békeszerződések Németországban öt évre megtiltották a Bayerische Motoren Werke egyetlen termékcsoportjának, a repülőgép-motoroknak a gyártását, így szükségessé vált a cég teljes újraszervezése. A BMW mérnökei ekkor az "Illa" elnevezésű repülőgép-motorból kifejlesztették az M 4 A 12 "Bayern" elnevezésű erőforrást, amely már képes volt teherautók, hajók és traktorok meghajtására.
Ezzel egy időben a cég új üzleti lehetőségek után nézett és a '20-as évek elején az akkori vezetőség a motorkerékpárok fejlesztése mellett tette le a voksát, így a BMW 1922-ben az R32-es modellel hivatalosan is belépett a motorkerékpár-gyártók sorába. Az R32 egyike volt kora legmodernebb motorkerékpárjainak, és a cég ehhez a modellhez kapcsolódóan jelentette meg első sajtóhirdetését is, amit számos egyéb, a kor neves reklámművészei által tervezett színes alkotás követett.
következő oldal