Márkatörténet
75 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: Audi
2009-12-16 12:22
2. oldal

A második világháború befejeztével, a szovjet megszállási övezetben fekvő Auto Union AG gyárait 1945-ben kisajátították, a berendezéseket leszerelték, a vállalatot pedig 1948-ban törölték a chemnitzi cégnyilvántartásból. Az Auto Union vezetésének számos tagja még a háború végén Bajorországba távozott, ahol 1945 végén Ingolstadt területén először egy Auto Union alkatrészeket forgalmazó lerakatot alapítottak. Ebből született meg 1949. szeptember 3-án az Auto Union GmbH formájában az új társaság, amely végül tovább örökítette a négykarikás járművek tradícióit.

Az újjáéledő vállalat azonban a kezdetekkor nem az Audi márkanevet vitte tovább, a háború utáni, nélkülözésekkel teli esztendők igényeihez ugyanis jobban illettek a DKW kétütemű motoros modelljei, az egyszerű felépítésű, robusztus és megbízható gépjárművek. A következő évek során aztán a vállalat többször is gazdát cserélt: miután 1958-ban a Daimler-Benz AG szerezte meg, 1965-től már a Volkswagen Konszern részeként működött tovább. Az Audi név ugyanebben az évben támadt fel ismét: a "Typ Audi" modell már négyütemű motorral, és intenzív reklámkampány kíséretében lépett a piacra. Az új sorozat sikerére jellemző, hogy bizonyos műszaki és megjelenésbeli fejlesztésekkel egészen 1972-ig gyártásban maradt.

A DKW-örökséggel teljes mértékben szakító első modell az Audi 100 formájában született meg, 1968 novemberében. A következő évben a márka anyacége újabb egyesülésen esett át, az így létrejövő Audi NSU Auto Union AG termékpalettája pedig több mint tíz modellsorozatot és számtalan, igen sokféle műszaki koncepciót ölelt fel. A szerteágazó tevékenység összefoglalására a társaság kifejező szlogent keresett, amelyre Hans Bauer, a marketingrészleg munkatársának ötlete adta meg a választ. Az 1971-ben megszületett "A haladás technikája" szlogen a mai napig az Audi küldetésfilozófiája.


   előző oldal     |     következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

Caola Márkatörténet: Caola
2021-11-04 11:13
Bett Norris, Avon Márkatörténet: Avon
2021-09-23 09:21
Tuzsér (Kép: Michelin) Márkatörténet: Michelin
2021-07-29 09:34
Az Arconic-Köfém Hengermű-Öntödé...
A Coca-Cola legendás Télapója
Márkatörténet: Costa Coffee
Márkatörténet: Eucerin