Hírek
23661 hír az adatbázisban
Egy jól ismert márka népszerűségének titka (x)
Marketinginfo.hu - 2025-05-27 09:41
Márkák

Mióta a napszemüvegek teret hódítottak - úgy 100 évvel ezelőtt -, a Ray-Ban ott van a legnagyobbak között.

A minőség, a biztonság, a kényelem egyszerre vannak jelen a márka minden egyes darabjában, de nem csak ez rejlik a rajongás mögött.

Sikertől sikerig

Nincs még egy olyan márka, ami ennyire szorosan kötődne a filmiparhoz és a showbizniszhez. Mindezzel párhuzamosan a zenei és a kulturális világ szimbólumává is vált. A Sun and Eye Ray-Ban kollekciója szinte lépésről lépésre megmutatja a márka fejlődését a születésétől napjainkig. Népszerűsége töretlen, valahogy mindig köztudatba tud kerülni. Vajon mi a titka?

A XIX. század derekán egy német optikus az ígéret földjére lépett, hogy megvalósítsa álmait, melyek egy saját szemüvegboltról szóltak. John Jacob Bausch hamarosan meg is nyitotta első üzletét, melyhez a tőkét egy az egyben üzleti barátja, Henry Lomb biztosította.

Cserébe azt ígérte neki Bausch, hogy ha sikerül az üzlet, akkor beveszi őt teljes jogú partnerként. Néhány évtizeddel később már az ő örököseik indultak el az amerikai hadsereg légierejének pályázatán, ami életük legjobb döntése lehetett.

Az 1930-as években ugyanis a U.S. Air Force pilótái egyre nagyobb távolságokat voltak képesek megtenni a levegőben, ám nem rendelkeztek megfelelő napsugárzás elleni védelemmel. Gyakran panaszkodtak egészségügyi problémákra emiatt.

Így került képbe a Bausch&Lomb, akik megalkották az első, pilótáknak szóló tökéletes napszemüveget, amely kiszűri a káros sugarakat és ezzel együtt éles látást biztosít. A végeredmény felülmúlta a hadsereg várakozásait, és a pilóta szemüveg elindult hódító útjára.

A sztárvilág kegyeiben

A cég tulajdonosai egy évvel később úgy gondolták, hogy érdemes lenne a pilótákon kívül mindenki számára elérhetővé tenni ezt a remek darabot. Akkor keresztelték a márkát ma is használatos nevére, ami szó szerint sugárzás blokkolást vagy sugártilalmat jelent.

Az 50-es, 60-as években Audrey Hepburn népszerűsítette a hatalmas méretű, extravagáns napszemüveget, melyet az Álom luxuskivitelben című filmben talán egy pillanatra sem vett le.

Clint Eastwood a Piszkos Harryben Callahan felügyelőként nőtt össze egy, az előzőnél keskenyebb, négyzetesebb formájú kollekció darabjával, csak úgy, mint a Men in black rosszfiúi. Aztán felsorakozott DiCaprio, Jack Nicholson és Jennifer Aniston is.

Hamarosan a zene nagyágyúi is képviseltették magukat a márka égisze alatt, Madonna és Bob Dylan magánéletükben is szívesen viselték ezeket a szemüvegeket. Ezekután a rajongók számára sem volt kérdés, hogy milyen napszemüveget válasszanak, ha tartani akarták a lépést kedvenceikkel.

Minőség és innováció

Nyilván a népszerűség egyben felelősség is. Így az innováció szinte kötelező egy ilyen márka számára. Folyamatosan megújítják modelljeiket, kísérleteznek, új technológiákat alkalmaznak.

Az újítások mellett van még valami, ami állandó: ez pedig a legendás stílus, amivel nem tudnak melléfogni. Ez és az egész brandfelfogás, az üzleti filozófia lehet a töretlen siker titka.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Napszemüvegek, amik a feltűnő dizájnjukról ismertek (x)
  Egyedi formák és határozott stílus egy napszemüvegben (x)
  Ingyenes UV-szűréskampányt indított a látszerészszövetség
  Kamerás napszemüveggel kampányol a Snapchat
  Mobiltelefont dob piacra a Lacoste

További hírek ebben a kategóriában

Lévai Bálint vezérigazgató, társ... A BioTechUSA növekedése
2025-04-22 10:17
Milyen anyagból készülnek leggya...
Tovább erősítette nemzetközi poz...
Ilyen egy népszerű óramárka (x)
A Decathlon új irányvonala