Hírek
23632 hír az adatbázisban
Miért fontos minden vállalkozásnak foglalkozni a weboldala konverziós arányával?
Marketinginfo.hu - 2025-03-20 09:46
Digitális

Ahhoz, hogy a címben feltett kérdésre kellően részletes választ adhassunk, először is tudnunk kell, hogy mit is jelent a konverziós arány.

Cikkünkből kiderül, hogy mit takar ez a fogalom, valamint az is, hogy milyen eszközökkel érhetünk el jobb eredményeket.

Mit jelent a konverzió?

A konverzió egy olyan fogalom, amelyet elsősorban egy olyan webfejlesztő ügynökség szakemberétől hallhatunk, mint amilyen a Webgrow Digital Agency is. A konverzió egy eseményt jelöl, egészen pontosan azt az eseményt, amikor a weboldalunkra látogatók teljesítenek egy előre meghatározott célt.

A célt mi határoztuk meg korábban: jelenthet hírlevélre feliratkozást, vásárlást, kapcsolatfelvételt, vagy bármit, amit korábban meghatároztunk. Így tehát a konverzió az online üzleti marketingünk fontos részét képezi, hiszen ezen keresztül tudjuk majd mérni, hogy a stratégiánkban kitűzött célokat milyen eredménnyel értük el.

Az optimális konverziós arány elérése pedig azt jelenti, hogy a weboldalunkra látogatók nagyobb arányban válnak ügyfelekké.

A konverziós arány mérése

Ezt az arányszámot képlettel is ki tudjuk számolni (Konverziós arány=(Konverziók száma/Látogatók száma)x100), azonban az olyan eszközök, mint a Google Analytics is a segítségünkre lesznek ebben. Ez a felület ugyanis pontos mérési adatokat tud adni arról, hogy az oldalunkra látogatók mit is csinálnak pontosan.

Hogyan javíthatjuk a konverziót?

Ne keseredjünk el, ha az eredményeink nem olyanok, mint szeretnénk. Szerencsére mindig van lehetőség a fejlődésre. Ehhez kérhetünk segítséget webfejlesztő ügynökségektől is, de hoztunk néhány tippet, amelyek mentén elindulhatunk.
 
  • Felhasználói élmény: a konverziós arány növeléséhez elengedhetetlen, hogy látogatók számára biztosítsuk a jó felhasználói élményt, aminek részét képezi az oldal gyorsasága és átláthatósága mellett a dizájn is. Ma már alapvető elvárás egy weboldallal szemben, hogy minden eszközön jól működjön.
  • CTA gombok: nagyon fontos, hogy hol és hogyan helyezzük el a CTA-gombokat, vagyis a "Call to Action", cselekvésre ösztönző gombokat. Ezeknek egyértelműen kell jelölniük, hogy mit hol talál a látogató.
  • Bizalomépítő elemek: a színek és a kontraszt lényeges lehet. Akár tesztelhetjük is a különböző kombinációkat, így egyértelmű lesz számunkra, melyikkel érünk el jobb hatást. A referenciák feltüntetésével fokozhatjuk a bizalmat, így a látogatók könnyebben elköteleződnek majd.
  • Minőségi tartalom: ne becsüljük alá a tartalom erejét! Rendkívül fontos, hogy megfelelő, releváns és minőségi tartalom kapjon helyet weboldalunkon. A kulcsszavak helyes elhelyezésével és a látogatók problémáit megoldó tartalmakkal elősegíthetjük, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőmotorok találati listájában.


A konverziós arány növelése tehát nem megy varázsütésre. Sokkal inkább egy folyamat, amelynek során fokozatosan optimalizáljuk a weboldalunkat, mígnem elérjük a várt eredményeket - amikor is újabb célokat tűzhetünk ki.

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Így találd meg a tökéletes domainnevet! (x)
  Miért van szükség a social media oldalak professzionális kezelésére?
  Mi a landing oldal és miért fontos?
  Új weboldal indult a tudatosabb táplálkozási szokásokról

További hírek ebben a kategóriában

Otthoni fali töltő: útmutató az ...
Miért érdemes előrendelni egy új...
Miért érdemes SEO szakértőre köl...
Rekordszámú nevezéssel zárt ...