Cikkünkből kiderül, hogy mit takar ez a fogalom, valamint az is, hogy milyen eszközökkel érhetünk el jobb eredményeket.
Mit jelent a konverzió?
A konverzió egy olyan fogalom, amelyet elsősorban egy olyan
webfejlesztő ügynökség szakemberétől hallhatunk, mint amilyen a Webgrow Digital Agency is. A konverzió egy eseményt jelöl, egészen pontosan azt az eseményt, amikor a weboldalunkra látogatók teljesítenek egy előre meghatározott célt.
A célt mi határoztuk meg korábban: jelenthet hírlevélre feliratkozást, vásárlást, kapcsolatfelvételt, vagy bármit, amit korábban meghatároztunk. Így tehát a konverzió az online üzleti marketingünk fontos részét képezi, hiszen ezen keresztül tudjuk majd mérni, hogy a stratégiánkban kitűzött célokat milyen eredménnyel értük el.
Az optimális konverziós arány elérése pedig azt jelenti, hogy a weboldalunkra látogatók nagyobb arányban válnak ügyfelekké.
A konverziós arány mérése
Ezt az arányszámot képlettel is ki tudjuk számolni (Konverziós arány=(Konverziók száma/Látogatók száma)x100), azonban az olyan eszközök, mint a Google Analytics is a segítségünkre lesznek ebben. Ez a felület ugyanis pontos mérési adatokat tud adni arról, hogy az oldalunkra látogatók mit is csinálnak pontosan.
Hogyan javíthatjuk a konverziót?
Ne keseredjünk el, ha az eredményeink nem olyanok, mint szeretnénk. Szerencsére mindig van lehetőség a fejlődésre. Ehhez kérhetünk segítséget webfejlesztő ügynökségektől is, de hoztunk néhány tippet, amelyek mentén elindulhatunk.
- Felhasználói élmény: a konverziós arány növeléséhez elengedhetetlen, hogy látogatók számára biztosítsuk a jó felhasználói élményt, aminek részét képezi az oldal gyorsasága és átláthatósága mellett a dizájn is. Ma már alapvető elvárás egy weboldallal szemben, hogy minden eszközön jól működjön.
- CTA gombok: nagyon fontos, hogy hol és hogyan helyezzük el a CTA-gombokat, vagyis a "Call to Action", cselekvésre ösztönző gombokat. Ezeknek egyértelműen kell jelölniük, hogy mit hol talál a látogató.
- Bizalomépítő elemek: a színek és a kontraszt lényeges lehet. Akár tesztelhetjük is a különböző kombinációkat, így egyértelmű lesz számunkra, melyikkel érünk el jobb hatást. A referenciák feltüntetésével fokozhatjuk a bizalmat, így a látogatók könnyebben elköteleződnek majd.
- Minőségi tartalom: ne becsüljük alá a tartalom erejét! Rendkívül fontos, hogy megfelelő, releváns és minőségi tartalom kapjon helyet weboldalunkon. A kulcsszavak helyes elhelyezésével és a látogatók problémáit megoldó tartalmakkal elősegíthetjük, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőmotorok találati listájában.
A konverziós arány növelése tehát nem megy varázsütésre. Sokkal inkább egy folyamat, amelynek során fokozatosan optimalizáljuk a weboldalunkat, mígnem elérjük a várt eredményeket - amikor is újabb célokat tűzhetünk ki.
(x)