Ennek a fejlődésnek a részeként, a Decathlon bemutatja megújult márkáját, amely magában foglal egy dinamikus és előremutató arculatot, valamint az új 'orbit' névre keresztelt logót.
A Decathlon 1976-os indulása óta mindig is hitt a sport létfontosságú szerepében, annak társadalomra gyakorolt hatásában, az emberek egészségesebbé és boldogabbá tételében. A sport segít, hogy újra kapcsolatba kerüljünk emberi mivoltunkkal, a bolygónkkal és fizikai énünkkel.
Így jött létre a 'North Star' projekt, az a hosszú távú törekvés, amellyel szeretnék felgyorsítani a Decathlon pozitív hatását a világra. Ez pedig az innováció, a közösség és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségük. A North Star által vezérelve megszületett új küldetésük: 'Move people through the wonders of sport.'
Ehhez a célhoz igazodva a Decathlon ambiciózus globális stratégiát dolgozott ki, hogy üzleti tevékenységük számos aspektusát hatékonyan fejlesszék. Az új stratégiai iránynak a középpontjában az ügyfélélmény, a fenntarthatóság iránti erős elköteleződés és a vállalat általános modernizálása áll. Az ügyfélélmény központi eleme, a ma bemutatott megújult és újrapozícionált Decathlon.
Barbara Martin-Coppola, a Decathlon vezérigazgatója: "A mai nap különleges pillanat a Decathlon történetében és jövőjében egyaránt. A világnak most nagyobb szüksége van a sportra, mint valaha. Egyesítő ereje van, és javíthatja a fizikai és mentális egészséget egyaránt. A Decathlonnál szeretnénk nagyobb pozitív hatást gyakorolni az emberekre, a társadalomra és a bolygóra azáltal, hogy a sport csodáin keresztül megmozgatjuk az embereket. Büszke vagyok arra, hogy csapattársainkkal együtt dolgozhatunk a North Star - vezérfonalunk és ambíciónk -elérésén. Hihetetlen volt látni, hogy sokszínű közösségünk együtt ünnepelte azt, ami különlegessé tesz minket: lehetővé tesszük, hogy mindenki a saját feltételei szerint sportolhasson. Biztos vagyok benne, hogy ambiciózus stratégiánk, amely üzleti tevékenységünk hogyanját határozza meg, biztosítani fogja, hogy a Decathlon egyedülálló és megbízható sportmárkaként vezető szerepet töltsön be az ágazatban."
A Decathlon markáns új márkaarculata tükrözi a márka ambícióit, miközben a múltját is ünnepli. A dinamikus kék szín mellett most egy új elem- az "Orbit" - is megjelenik, amely a Decathlon fenntartható üzleti modelljének középpontjában álló mozgást, az új magasságok elérésére irányuló törekvést és a körforgást fejezi ki.
A Decathlon márkastruktúrája tovább fejlődik, hogy tükrözze új identitását, mint globális, több sportágra specializálódott sportmárka. A Decathlon egy sport világmárka, amely mindenki számára elérhető, minden sportágban és minden szinten.
9 kategória specialista tükrözi a sokoldalúságukat: Quechua (túrázás), Tribord (vízi sportok), Rockrider (kerékpározás), Domyos (fitnesz), Kuikma (ütős sportok), Kipsta (csapatsportok), Caperlan (horgászat, lovaglás), Btwin (városi kerékpározás és mobilitás) és Inesis (golf és precíziós sportok).
Ezek mellett, a Decathlon még 4 szakértői márkát is kínál, melyek kiváló minőségű termékeket gyártanak tapasztalt sportolók számára:
- Van Rysel
- Simond
- Kiprun
- Solognac
ÚJ ARCULAT, ÚJ IDENTITÁS, ÚJ LOGÓ
Az új logó két részből áll: szövegből és az új szimbólumból, amit Orbitnak neveznek.
Az Orbit a North Star-ra utal, amely a múltból építkezve a jövőnk felé vezeti a vállalatot.
Lendületes vonalvezetése a körforgás iránti elkötelezettséget fejezi ki, miközben a Decathlon korábbi dizájnjából meríti az ikonikus dőlt "A" betűt.
- A csúcs, mely a lendületes mozgást szimbolizáló vonalvezetést lezárja, jelképezhet akár hegyet, vitorlát, hullámot vagy éppen szívverést is.
- A nyitottság jelképét, a Decathlon új logóját mindenki a maga módján értelmezheti: lehet a hozzáférhetőség, a kimagasló teljesítmény, az innováció, vagy a környezetre gyakorolt pozitív hatás jelképe is.
Az új, élénk kék szín lendületes és energikus, ami a Decathlon, mint sportszermárka, hitelességét jeleníti meg. Ám új márkaarculatuk túlmutat új logón.
A modularitásra épülő márkaarculat tükrözi majd sokrétűségüket, így még több embernek nyújtanak megoldást, a kezdőtől a profi sportolókig. Örömöt és érzelmeket, valamint az inkluzív hozzáállás erős értékeit közvetíti.
A Decathlon új arculata már két éve készül. A csapatok keményen dolgoztak azon, hogy olyan márkát hozzanak létre, amely valóban képviseli a Decathlont abban, ami: egy globális, több sportágra specializálódott sportszergyártó cég, amely a kezdőtől a profi sportolókig mindenkit megmozgat a sportolás varázsán keresztül.
A FENNTARTHATÓSÁGON ALAPULÓ ÜZLETI MODELL
A DECATHLON elkötelezte magát amellett, hogy 2050-ig nettó nullára csökkenti a károsanyag-kibocsátását, és egy dekarbonizációs útitervet dolgozott ki a párizsi egyezmény alapján, a Nettó Zéró kibocsátásnak megfelelően.
A DECATHLON dekarbonizációs célokat tűzött ki:
- 2026-ra a CO2-kibocsátás 20%-os abszolút csökkentése
- 2030-ra a CO2-kibocsátás 42%-os abszolút csökkentése és nettó zéró kibocsátás elérése 2050-ig
A Decathlon kéz a kézben dolgozik a beszállítókkal és a partnerekkel, hogy a fenntarthatóságot az ellátási lánc egészében megvalósítsa. Ezzel az együttműködésen alapuló megközelítéssel a Decathlon a partnereivel együtt dolgozik a folyamatok szén-dioxid-mentesítésén és a körforgáson és a termék életciklusának meghosszabbításán alapuló új üzleti modellek útjának előkészítésén.
Ez azt is jelenti, hogy a Decathlon a teljes termékpalettáján növeli a termékek élettartamát, és lehetővé teszi a vásárlói számára a termékek újrafelhasználását, javítását és újrahasznosítását.
INNOVÁCIÓ A SPORTMÁRKA KÖZÉPPONTJÁBAN
A Decathlonnál több mint 850 mérnök és 400 tervező minden nap fáradhatatlanul feltalál, alkot, tervez, próbál ki és tesztel új anyagokat és termékeket. Az eredmény egy sor úttörő sportmegoldás, amelyeket 900 szabadalom támaszt alá.