Persze fontos tudni, hogy ma már teljesen más játékszabályok mentén lehet hírlevelezni, mint mondjuk bő tíz évvel korábban, így ma már a korrektség jegyében lehet csak hírlevelezni.
Sokan igyekeznek minél jobb hírleveleket kiküldeni, ám a témában nem csupán ezzel az aspektussal kell foglalkozni, hanem a feliratkozókkal is. Sőt, ott is tovább szűkíthető a kör: az új feliratkozók megszerzésén túl kell, hogy legyen arra is egy különálló stratégia, hogy mit kezdesz azokkal az olvasókkal, akik nem olvasnak, vagyis teljesen inaktívak. Mai cikkünkben ezt a témát vesszük górcső alá.
Inaktív és inaktív között is van különbség!
Természetesen első körben érdemes a
Klikkmarketing honlapauditját igénybe venni, ugyanis ott biztosan kiderül az is, ha valamit esetlegesen nem csinálsz jól a feliratkozások terén.
Mert fontos tisztában lenni azzal, hogy a sok olvasód között megbúvó inaktív tagokat bizony nem lehet egyszerűen egy kalap alá venni. Hogy miért nem?
Mert más az az inaktív olvasó, aki sohasem nyitotta meg egyetlen leveledet sem, és más az, aki egykoron ügyfeled is volt akár, ma azonban már nem nyit, nem kattint, nem vásárol. Sőt, az első kategória még további csoportokra bontható, hiszen akad olyan, aki azt sem tudja, hogy feliratkozott, vagy olyan, aki csak a kedvezményért cserébe vállalta a hírleveleket, illetve találni néhány olyat is, akit valaki más íratott fel.
Ha pontosítod ezeket a "nem" olvasókat, akkor bizony könnyebb lesz megtalálni a kulcsot hozzájuk!
Dolgozz ki rá megfelelő stratégiát!
Ha megvannak a fentebb említett kategóriák, és tudod azt is, hogy melyiktől mit szeretnél, akkor már csak a megfelelő stratégia hiányzik!
Itt készíthetsz automatizált figyelmeztető-, majd később búcsú e-mail sorozatokat, sőt, akár külön akciókkal is megpróbálhatod megszólítani azokat, akik vagy meg sem nyitják a leveleidet, vagy megnyitják, de egyszerűen nem bírod őket rávenni arra, hogy interakcióba lépjenek veled.
A stratégia megalkotása előtt azonban rendkívül lényeges, hogy leszögezd, mennyi idő után nyilvánítasz valakit inaktívvá, vagyis mikor válik a feliratkozó törölhetővé. Ez mást jelent akkor is, ha csak ritkán hírlevelezel, és megint mást akkor, amikor heti több alkalommal is küldesz ki leveleket.
Nem csupán a mennyiség a fontos!
Persze nyilvánvalóan az a jobb, ha minél több érdeklődőd, feliratkozód van, hiszen belőlük lehet majd a konverzió. Ugyanakkor óva intünk attól, hogy csupán a feliratkozók száma legyen a mérvadó, hiszen az inaktív tagok nem sokat adnak a bevételedhez.
Sőt, inkább elvesznek, ugyanis a legtöbb hírlevélküldő rendszer a feliratkozók száma szerint számláz sávosan. Így aztán valóban semmi értelme inaktív tagok után fizetni. Dolgozd hát ki a megfelelő stratégiát, akár a Klikkmarketing szakembereinek segítségével, és bújtasd ki a szöget a zsákból.
(x)