Hírek
23502 hír az adatbázisban
Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
Marketinginfo.hu - 2023-12-08 09:55
Kereskedelem

A szezon főpróbájának számító Black Friday időszakban a webáruházak 69 százaléka számolt be a vártnál alacsonyabb forgalomról.

A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár - 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít - derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.

A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69%) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele. A kosárérték a tavalyihoz hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be.

A lehetséges okok között a legtöbb válaszadó azt jelölte meg, hogy a lakosság most kevesebb elkölthető pénzzel rendelkezik, de valószerűnek tartják azt a magyarázatot is, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.

"A hazai kereskedők által érzékelt piaci visszaesés valós jelenség, de annak mértéke a teljes e-kereskedelmi szegmensben kisebb mértékű lehet, mivel idén a vásárlók a tavalyinál nagyobb mértékben rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól - mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. - Továbbra is érvényes marad az a hosszú távú tendencia, hogy a kereskedelmi forgalom fokozatosan tolódik át az online térbe. Így teljes piacot tekintve arra számíthatunk a karácsonyi szezonban, hogy a megrendelések száma idén is eléri a tavalyi mértéket, a megrendelt küldemények átlagos értéke pedig valószínűleg szintén stagnálni fog."




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Így költsd el a pénzed, ha maradandó élményt szeretnél ajándékozni (x)
  MBH Karácsonyi Gyermekgála
  Gyermekkarácsony az Országházban
  Az MBH Bank karácsonyi adománygyűjtő kampánya
  Az internetes karácsonyi bevásárlásoknál is csalók áldozatai lehetnek az ügyfelek
  Kevesebbet költünk, de többet rendelünk online, karácsony előtt
  A családok 80 százaléka halat fogyaszt karácsony előestéjén
  Nyolcezer szeretetcsomagot kaptak a bohócdoktorok
  Kevésbé számít, mint tavaly, hogy mennyibe kerül az ajándék
  Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
  A Coca-Cola ünnepi kampánya
  Online kuponokkal kampányol az Europark

További hírek ebben a kategóriában

Az autó értéke attól is függ, ho...
Megmutatjuk, milyen lehetőségeit...
Mit vegyünk ballagásra egy autó-...
Így válasszuk ki a megfelelő lán...