Hírek
23446 hír az adatbázisban
Az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon
Marketinginfo.hu - 2023-11-15 11:59
Egészségmarketing

Az alkoholmentes italok 45,5 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint 2010-ben.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a cukorbetegség világnapja alkalmából közölte, hogy tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán 2022-ben tovább csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma, így ma már 45,5 százalékkal alacsonyabbak ezek az értékek, mint 2010-ben. A receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és a mai napig egyedül a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ) fogadott el önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési programot. Az italgyártó vállalatok azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák stb.) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A vállalási időszak lezárulásáig, azaz 2020. év végéig a szövetség tagjai által gyártott/forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összességében 43 százalékkal lett kevesebb.

A szövetséget alkotó vállalatok a vállalási időszak vége után is folytatták az üdítőitalok megújítását, innovatív termékeket vezettek be, valamint bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát. Mindezek eredményeként 2022-ben tovább csökkent Magyarországon az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalma. Az így kifejlesztett termékek gondos innovációval, korszerű alap- és segédanyagok felhasználásával készülnek, összetételük megfelel minden egészségügyi előírásnak.

A 2022-ben végrehajtott intézkedések eredményeként:
 
  • 2010-2022 között a szövetség tagjai által gyártott/forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összesen 45,5 százalékkal csökkent.
  • 2010-ben az üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos energiatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 21,8 kalória.
  • 2010-2022 között az alkoholmentes italokon belül a csökkentett kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter) és kalóriamentes termékek aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett.


Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének.

"Önkéntes cukor-és kalóriacsökkentési vállalási rendszerünk kiemelkedő eredményeket hozott az elmúlt időszakban. Szövetségünk és tagvállalataink a jövőben is folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással és a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával szeretnének hozzájárulni a közös népegészségügyi célok eléréséhez" - mondta Miklósvári Géza, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Coca-Cola új, limitált kiadású Creations íz
  Az italgyártók növelik az újrahasznosított műanyagok arányát
  A cukros üdítőitalok fogyasztása növelheti a rák kockázatát
  Felére csökkent az üdítők cukor- és kalóriatartalma 2010 óta
  Duplájára nő az ásványvíz fogyasztása
  Felére csökken az üdítők cukortartalma Magyarországon
  A Tesco csökkenti sajátmárkás üdítőitalainak cukortartalmát
  Vékony, kalóriaszegény keksz az Oreo-tól

További hírek ebben a kategóriában

Autista fiatalok támogatására in...
A Mályvavirág Alapítvány és a Bi...
A Decathlon a tavaszi fáradtság ...
Az Egészség Hídja Összefogást se...