Hírek
23447 hír az adatbázisban
Dübörög a munkaerőhiány 2023-ban
Marketinginfo.hu - 2023-10-12 10:31
Karrier

Magyarországon dübörög a munkaerőhiány, jelenleg 80-100.000 a betöltetlen állás, így a hatékony toborzásnak kulcsfontosságú szerepe van a vállalatok számára.

A hatékony toborzás mentheti meg a cégeket

A helyzetet tovább árnyalja, hogy jelenleg mintegy 200-300 ezer ember szerepel az inaktív munkanélküliek csoportjában: ők nyugdíjasok és 25 év alatti fiatalok. Közel 60 ezer főt pedig a külföldi munkavállalók csoportja tesz ki. A megfelelő célcsoportok pontos felmérése és a hatékony kommunikáció segítségével a toborzásnak képesnek kell lennie megszólítani és elérni az összes releváns jelöltet, hogy a vállalatok erős és elkötelezett csapatot állíthassanak össze a sikeres működés érdekében.


A munkaerőpiacon zajló változások és a fokozott verseny miatt a vállalatoknak folyamatosan fejleszteniük kell toborzási stratégiájukat. Az optimális jelölt megtalálása és megszerzése kulcsfontosságú a vállalkozások sikeréhez. Sok vállalat szembesül azzal a dilemmával, hogy egy adott pozíció betöltését belső továbbképzéssel vagy külső források bevonásával oldják-e meg. A legtöbben a külső munkaerő toborzása mellett döntenek, mivel nincs megfelelő mentorálási vagy utánpótlás-programjuk.

A jó toborzás gyors és hatékony

A gyors és egyszerű jelentkezési folyamat elengedhetetlen a mai, felgyorsult világban. A felesleges lépések és körök megnehezítik a vállalatok dolgát, és rontanak a jelöltek motivációján is. Ma már nem érdemes motivációs levelet kérni, és a túlzottan hosszú pályázati anyagok helyett a lényegre törő, informatív álláshirdetéseket kell fókuszba helyezni, hiszen egyre nagyobb a verseny a megfelelő jelöltekért. Az álláskeresőknek csak néhány másodpercük van arra, hogy eldöntsék, jelentkeznek-e egy állásra vagy sem és a piac bizony tele van lehetőségekkel. Ezért kell kiemelni a hirdetésekben a legfontosabb információkat és előnyöket, és biztosítani, hogy a pályázó néhány kattintással elküldhesse önéletrajzát.

"Unalmas, vagy rossz időben kapcsolt hirdetésekre senki sem fog jelentkezni. Ezenkívül figyelnünk kell a szövegezésre is, és érdemes megnézni, hogy a konkurencia hogyan toboroz, milyen hibákat vét- ebből előnyt tudunk kovácsolni. Mivel hatalmas a munkaerőhiány, a legjobb eszközökkel és tűpontosan kell dolgoznunk" - árulta el Katkics Attila üzleti tanácsadó, HR szakember.

Haladni kell a korral

Az "employer branding" ma már kikerülhetetlen része a toborzási folyamatnak. Érdemes bemutatni a vállalat kultúráját, előnyeit, a karrierút-lehetőségeket és szakmai fejlődési pontokat. Emellett modern technikákkal is bátran lehet kísérletezni, például a videós toborzás és a közösségi média platformok használata is meghozhatja a várt eredményt.

A munkaerőtoborzás komplex és kihívásokkal teli folyamat. Ahhoz, hogy egy vállalat sikeresen megtalálja és megszerezze a megfelelő jelölteket, szinte elengedhetetlen egy szakértő segítsége. Egy tapasztalt toborzási szakember ismeri a piaci trendeket, tudja, hogyan kell hatékonyan kommunikálni a cégben rejlő lehetőségeket, és segít a legmegfelelőbb jelöltek felkutatásában. Alkalmazásával a vállalatok jelentős előnyre tehetnek szert a versenytársakkal szemben.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jelentkezés értékesítői állásokra (x)
  Videós előszűrés - A munkaerő-toborzás új, digitális eszköze
  Úgy érzed, hogy valamit mindig elrontasz a toborzás során? (x)
  A cégek 80 százaléka küzd munkaerőhiánnyal
  Vége a korlátozásoknak, újra munkaerőhiány van
  Miért éri meg munkaerő-kölcsönző cég szolgáltatását igénybe venni?
  Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
  Más IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek
  Van-e megoldás a munkaerőhiányra?

További hírek ebben a kategóriában

A nők közel fele nem tér vissza ...
Egyre több vállalatnál döntenek ...
Új Marketplace-vezető az eMAG Ma...
Tízből négy diák úgy látja, könn...