Hírek
23555 hír az adatbázisban
A LEGO Csoport a játékiparban az első helyen van
Marketinginfo.hu - 2023-09-13 12:49
Márkák

A LEGO Csoport 2023 első félévében megelőzte a játékipart miközben felgyorsította a hosszú távú növekedését célzó stratégiáját.

A széles termékportfólió iránti kereslet rendkívüli növekedése három egymást követő év után folytatódott.

A stabil pénzügyi háttér lehetővé teszi a vállalat számára, hogy hosszú távú beruházásokba fektessen, és még több gyermeket érjen el a LEGOŸ játékkal.
 
  • A széles termékportfólió iránti kereslet növekedése továbbra is folytatódott, így az értékesítés 3 százalékkal nőtt a 2022-es év azonos időszakával összehasonlítva.
  • Az árbevétel 27,4 milliárd DKK volt, ami egy százalék növekedést jelent a kivételesen erős 2022-es év azonos időszakához hasonlítva.
  • A piaci részesedés jelentősen nőtt, a LEGO Csoport lehagyta a visszaeső játékpiacot.
  • A működési eredmény 6,4 milliárd DKK volt, szemben a 7,9 milliárd DKK-val 2022-ben. Ez összhangban van a vállalat elvárásaival, mivel felgyorsították az olyan hosszú távú stratégiai kezdeményezéseket, mint a gyártás, a digitális fejlesztések és a fenntarthatóság. A nettó nyereség 5,1 milliárd DKK volt, szemben a 6,2 milliárd DKK-val 2022 első félévében.
  • A cash flow 1,1 milliárd DKK volt az új gyárak építése és a meglévő létesítmények bővítése után.
  • A vállalat emellett ígéretet tett arra, hogy 2050-re a teljes ellátási láncában eléri a zéró szén-dioxid-kibocsátást.


A LEGO Csoport bejelentette 2023 első hat hónapjára vonatkozó eredményét. Az árbevétel 27,4 milliárd DKK volt, ami egy százalékos növekedést jelent 2022 első félévéhez képest. A visszaeső játékpiacot felülmúlva az értékesítés három százalékkal nőtt, amely hozzájárult a piaci részesedés erős növekedéséhez.

A működési eredmény a várakozásoknak megfelelően erős 6,4 milliárd DKK volt, szemben a 2022-es év első félévi kivételesen erős 7,9 milliárd DKK-val. A vállalat tovább gyorsította a hosszú távú stratégiai kezdeményezésekre, többek között a gyártásra, a digitális fejlesztésekre és a fenntarthatóságra fordított kiadásokat.

A LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B Christiansen elmondta: "Elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, különösen azért, mert az elmúlt hat hónap a játékipar számára kihívásokkal teli volt. A termékeink iránti keresletnek köszönhetően megelőztük az iparágat, és jelentősen növeltük piaci részesedésünket.
Erős pénzügyi helyzetünk lehetővé teszi számunkra, hogy hosszú távon fektessünk be, különösen az olyan területeken, mint a digitális fejlesztések, a fenntarthatóság és a gyártás. Összességében a teljesítményünk megfelel a várakozásoknak, miután három egymást követő évben rendkívüli növekedést értünk el, és hálásak vagyunk nagyszerű kollégáinknak, akik minden nap azért dolgoznak, hogy a játékon keresztül inspirálják a gyermekeket."


Pénzügyi áttekintés

A termékek iránti folyamatos kereslet és a kiskereskedők bizalma hozzájárult az értékesítés növekedéséhez. Az árbevétel a beszámoló szerint egy százalékkal nőtt, és változatlan árfolyamon számolva a 2022-es első félévi rekordbevételhez képest a kiskereskedők készletgazdálkodásának hatása ellenére is stagnált. A nettó nyereség 5,1 milliárd DKK volt, szemben a 2022 első félévi 6,2 milliárd DKK-val.

A cash flow 1,1 milliárd DKK volt - szemben a 3,8 milliárd DKK-val az előző év azonos időszakában-ami olyan beruházásokban tükröződik, mint a gyártási kapacitás globális bővítése és a technológiai korszerűsítések.

Piaci teljesítmény

Az értékesítés a főbb, már kiépített piacokon, például Amerikában nőtt, míg Kínában az eladásokat befolyásolta, hogy az előrejelzettnél lassabban tértek vissza a járvány előtti vásárlási szokásokhoz. A vállalat 2023-ban is folytatja kiskereskedelmi hálózatának és online jelenlétének bővítését Kínában, hogy még több gyermeket érjen el.

Portfólió és márka teljesítménye

A LEGO Csoport portfóliója 2023-ban több mint 750 terméket fog tartalmazni, amelyeket úgy terveztek, hogy minden korosztály és érdeklődési kör képviselői számára vonzóak legyenek. A portfóliónak minden évben mintegy fele új termék, ami tehetséges tervezőik kreativitását és innovációs képességét bizonyítja.

Az első félévben a legjobban teljesítő témák a saját és külső fejlesztésű licenszek közül kerültek ki, ezek a LEGOŸ Icons, a LEGO Star Wars, a LEGO Technic és LEGO City szettek. A LEGO DREAMZzz a vállalat új, saját fejlesztésű témája márciusban indult, és az összes jelentős streaming- és gyermek-tartalomplatformon szerepelt, hogy még a készletek augusztusi boltokba kerülése előtt megismerjék a gyerekek.

A LEGO Csoport és az Epic Games továbbra is szép eredményeket érnek el törekvésükkel, hogy a gyermekek számára szórakoztató és biztonságos digitális élményeket hozzanak létre - ezekről az elkövetkező hónapokban várhatóan több információt tudnak majd megosztani.

A LEGO márka továbbra is erős, és áprilisban a RepTrak a világ legelismertebb márkájaként ismerte el.


Stratégiai kezdeményezések a hosszú távú növekedés érdekében

A vállalat fokozta a stratégiai kezdeményezésekbe fektetett erőfeszítéseit, hogy a fenntartható, hosszú távú növekedés elérése mellett megőrizze meghatározó státuszát.
 
  • Bővülő globális gyártási hálózat


A LEGO Csoport áprilisban bejelentette egy új gyár építését az amerikai egyesült államokbeli Virginiában, és folytatta egy új gyár építését Vietnámban. Mindkét létesítmény 1 milliárd USD (6,7 milliárd DKK) értékű beruházás és a cél mindkét esetben az, hogy 2025-ös, illetve 2024-es elkészülésükkor szén-dioxid-semleges üzemek legyenek. A mexikói, csehországi, magyarországi és kínai LEGO gyárakban is bővült a kapacitás. Ezek a beruházások tovább erősítik a vállalat globális gyártási hálózatát, amely közelebb helyezi a termelést a főbb piacokhoz, rövid és hatékony ellátási láncot biztosítva, amely rugalmasan képes reagálni a változó fogyasztói igényekre és csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.

 
  • Fenntartható jövő építése


A LEGO Csoport további előrelépéseket tett a környezetre gyakorolt hatásának csökkentését célzó számos kezdeményezésének megvalósításában. Az első félévben a vállalat folytatta a papír alapú csomagolásra való áttérést, és bejelentette, hogy partnerséget kötött a European Energy céggel e-metanol előállítására, mivel jó esélyt lát arra, hogy ezt az anyagot használni tudja majd termékei előállításához.

A LEGO Csoport célja, hogy három év alatt megháromszorozza a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésre fordított kiadásait, beleértve a fenntarthatóbb anyagok használatát, a megújuló energia felhasználásának bővítését, illetve azon törekvését, hogy a szén-dioxid-kibocsátását 2032-ig 37 százalékkal csökkentse. A vállalat vállalta továbbá, hogy legkésőbb 2050-re a teljes ellátási láncában nettó zéróra csökkenti az üvegházhatású gázkibocsátást.
 
  • A vásárlói élmény átalakítása a digitalizáció segítségével


A digitális átalakulás részeként a vállalat olyan fejlesztéseket vezetett be, amelyek az első hat hónapban javították a vásárlói élményt. Ezek közé tartozott egy boltokban használt eladáshelyi alkalmazás és olyan egyéb új digitális eszközök, amelyek a rendelések áramlását támogatják a raktárak közötti szállítási idők csökkentése érdekében. A vállalat folytatta digitális csapatának bővítését, és az év végére várhatóan négy helyszínen - Billundban, Koppenhágában, Londonban és Sanghajban - mintegy 1800 digitális munkatársat foglalkoztat majd.
 
  • Emlékezetes pillanatok az üzletekben


A vállalat tovább bővíti a LEGO márkaboltok* globális hálózatát, annak érdekében, hogy emlékezetes pillanatokat teremtsenek a vásárlók számára. 2023 első félévében 89 új üzletet nyitott, így az időszak végére 988-ra nőtt az üzletek száma világszerte. A vállalat emellett tovább erősítette az e-kereskedelmi jelenlétét és teljesítményét a saját és a partnerek felületein.
Inspirálni a jövő generációját

A LEGO Csoport hisz abban, hogy a játékon keresztül történő tanulás a legjobb lehetőséget nyújtja a gyermekeknek arra, hogy olyan, egész életük során meghatározó készségeket fejlesszenek ki, amelyek segítik őket abban, hogy kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket. 2023 első hat hónapjában több mint 4,3 millió gyermek részesült a vállalatcsoport termékadományaiból és helyi közösségi szerepvállalás programjaiból.

(*) A márkaboltok a LEGO Csoport tulajdonában lévő és általa üzemeltetett LEGO Brand Retail üzleteket (187 üzlet), valamint a partnerek tulajdonában lévő és általuk üzemeltetett LEGO Certified Retail és LEGO Travel Retail üzleteket (801 üzlet) foglalják magukban.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Lego a legértékesebb játékmárka a világon
  Akár 1300 évig is megmaradnak az óceánban a Lego-kockák
  A LEGO Csoport és a National Geographic Kids közös kampánya
  A LEGO® Braille Kockák prototípusa
  A nemzetközi Lego-robotépítő verseny
  Braille-építőkockák a Legotól
  Óriási legófigurák a Magyar Természettudományi Múzeumban
  50 éves a LEGO® DUPLO®

További hírek ebben a kategóriában

Ilyen egy népszerű óramárka (x)
A Decathlon új irányvonala
5,7 milliárd forintos tőkeemelés...
Egyedülálló beruházás a BioTechU...