De természetesen a jártasság még nem jelenti azt, hogy valaki alkalmas is lesz a FüzesabonyÁllás
https://fuzesabonyallas.hu/allasok/vendeglatas aloldalán vagy az egyéb álláskereső webhelyeken meghirdetett vendéglátással kapcsolatos pozíciók betöltésére.
Ha ugyanis nincsenek meg bennünk a lentebb felsorolt készségek, vagy nem mutatunk hajlandóságot ezeknek az elsajátítására, akkor valószínűleg nem sokáig fogjuk húzni ebben az iparágban.
A vendégekkel való megfelelő bánásmód
Minden ember szívesen étkezik egy étteremben, vagy tölt el néhány éjszakát egy szálláshelyen, de egyáltalán nem mindegy, hogy onnan milyen szájízzel távozik. Ez befolyásolja ugyanis majd, hogy visszatér-e hozzánk, vagy ajánlani fog-e minket másoknak.
Ezt az élményt azonban nem csupán az ételek, illetve az italok minősége, vagy a szoba felszereltsége határozza meg, hanem az is, hogy hogyan kommunikálunk a vendégekkel. Ha mosolygunk rájuk, megfelelő a testbeszédünk, és éreztetjük velük, hogy maximálisan figyelünk rájuk, akkor garantáltan boldogan távoznak majd tőlünk.
De a kommunikáció mellett a jó emberismeret és az empátia is rendkívül fontos, hiszen a barátságostól kezdve a tartózkodón át az ideges emberekig mindenféle vendégtípussal találkozhatunk munka közben. Sőt, az utóbbiak esetében néhanapján még önuralom is szükségeltetik.
Csapatmunka
Legyen szó egy nagy szállodáról vagy egy kis családi étteremről, minden vendéglátóipari vállalkozás sikeres működése egy olyan csapaton alapul, amelynek minden egyes tagja bízik egymásban, és tiszteli a másikat. Továbbá mindenki a megfelelő kommunikációra, illetve az együttműködésre törekszik, és elkötelezi magát a közös cél érdekében.
Hiába ismerjük tehát mélyrehatóan a szakmánkat, és tudunk meggyőző eredményeket felmutatni, ha továbbra is magányos farkasként próbálunk boldogulni ebben az iparágban, akkor a jövőnk nem lesz hosszú életű benne.
Szervezettség és időgazdálkodás
A vendéglátóiparban elengedhetetlen, hogy hatékonyan tudjunk dolgozni időkényszer mellett is. Képesnek kell lennünk tehát az előre gondolkodásra, a feladatok delegálására és rangsorolására, valamint a korlátozott idő hatékony kezelésére.
De szerencsére ezek a dolgok mind-mind megtanulhatók, és számtalan olyan eszköz áll a rendelkezésre, amely ebben segítségünkre lehet, mint például az alkalmazások, a naptárak és a naplók.
Végül pedig a tanulási hajlandóság
Ha ebben az iparágban képzeljük el a jövőnket, és szeretnénk jók lenni abban, amit csinálunk, akkor soha nem szabad megelégednünk az egyszer megtanultakkal. A vendéglátóipar és a gasztronómia ugyanis folyamatosan fejlődik.
(x)