Hírek
23200 hír az adatbázisban
Legfontosabb készségek, amelyekre a vendéglátóipari dolgozóknak szüksége van
Marketinginfo.hu - 2023-06-21 11:58
Karrier

A vendéglátás egy olyan iparág, amely szívesen várja a kezdő munkavállalókat is. Ebben az esetben ugyanis tökéletesen helytáll az a mondás, hogy a gyakorlat teszi a mestert.

De természetesen a jártasság még nem jelenti azt, hogy valaki alkalmas is lesz a FüzesabonyÁllás https://fuzesabonyallas.hu/allasok/vendeglatas aloldalán vagy az egyéb álláskereső webhelyeken meghirdetett vendéglátással kapcsolatos pozíciók betöltésére.

Ha ugyanis nincsenek meg bennünk a lentebb felsorolt készségek, vagy nem mutatunk hajlandóságot ezeknek az elsajátítására, akkor valószínűleg nem sokáig fogjuk húzni ebben az iparágban.

A vendégekkel való megfelelő bánásmód

Minden ember szívesen étkezik egy étteremben, vagy tölt el néhány éjszakát egy szálláshelyen, de egyáltalán nem mindegy, hogy onnan milyen szájízzel távozik. Ez befolyásolja ugyanis majd, hogy visszatér-e hozzánk, vagy ajánlani fog-e minket másoknak.

Ezt az élményt azonban nem csupán az ételek, illetve az italok minősége, vagy a szoba felszereltsége határozza meg, hanem az is, hogy hogyan kommunikálunk a vendégekkel. Ha mosolygunk rájuk, megfelelő a testbeszédünk, és éreztetjük velük, hogy maximálisan figyelünk rájuk, akkor garantáltan boldogan távoznak majd tőlünk.

De a kommunikáció mellett a jó emberismeret és az empátia is rendkívül fontos, hiszen a barátságostól kezdve a tartózkodón át az ideges emberekig mindenféle vendégtípussal találkozhatunk munka közben. Sőt, az utóbbiak esetében néhanapján még önuralom is szükségeltetik.

Csapatmunka

Legyen szó egy nagy szállodáról vagy egy kis családi étteremről, minden vendéglátóipari vállalkozás sikeres működése egy olyan csapaton alapul, amelynek minden egyes tagja bízik egymásban, és tiszteli a másikat. Továbbá mindenki a megfelelő kommunikációra, illetve az együttműködésre törekszik, és elkötelezi magát a közös cél érdekében.

Hiába ismerjük tehát mélyrehatóan a szakmánkat, és tudunk meggyőző eredményeket felmutatni, ha továbbra is magányos farkasként próbálunk boldogulni ebben az iparágban, akkor a jövőnk nem lesz hosszú életű benne.

Szervezettség és időgazdálkodás

A vendéglátóiparban elengedhetetlen, hogy hatékonyan tudjunk dolgozni időkényszer mellett is. Képesnek kell lennünk tehát az előre gondolkodásra, a feladatok delegálására és rangsorolására, valamint a korlátozott idő hatékony kezelésére.

De szerencsére ezek a dolgok mind-mind megtanulhatók, és számtalan olyan eszköz áll a rendelkezésre, amely ebben segítségünkre lehet, mint például az alkalmazások, a naptárak és a naplók.

Végül pedig a tanulási hajlandóság

Ha ebben az iparágban képzeljük el a jövőnket, és szeretnénk jók lenni abban, amit csinálunk, akkor soha nem szabad megelégednünk az egyszer megtanultakkal. A vendéglátóipar és a gasztronómia ugyanis folyamatosan fejlődik.


(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A munkakörök megfelelő elkülönítésével javítható a munkavállalói jóllét
  Sok az állásokra jelentkező munkavállaló
  Rövid távon a fizetés, hosszú távon az egyensúly a legfőbb munkavállalói igény
  Szövetség jött létre a zöldebb vendéglátásért
  A vendéglátás a legkockázatosabb szektor
  A vendéglátásban bővít a Louis Vuitton
  Slágerszak lett a turizmus
  A vendéglátásban és a mezőgazdaságban fizetnek a legrosszabbul
  Már nem csak vendéglátás a szponzoráció
  Több sört, ásványvizet, jeges teát adtak el a vendéglátásban

További hírek ebben a kategóriában

Szládovics Orsi (Kép: Wavemaker) Változások a Wavemakernél
2023-08-25 10:26
Ezért érdemes külföldön munkát v...
A munkakörök megfelelő elkülönít...
Augusztustól új vezető irányítja...
Miért is vágynak olyan sokan arr...