Hírek
23469 hír az adatbázisban
SMASHED edukációs program a Diageo-tól
Marketinginfo.hu - 2023-05-24 12:46
CSR

Már mintegy 10 ezer diák vett részt a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorítását célzó SMASHED edukációs programban.

A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata a Momentán Társulattal együttműködve a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért 2019-ben indította el Magyarországon az általános- és középiskolásoknak szóló SMASHED névre keresztelt programot, amely 2021 őszétől SMASHED Online néven egy interaktív online edukációs platformként is elérhetővé vált a fiatalkorúak, tanárok, valamint szülők számára. Az indulás óta mintegy 10.000 diák részt vett a programban, melynek támogatásához az ORFK-OBB is csatlakozott.


Alkoholproblémákról a fiatalok nyelvén? Igen!

A SMASHED programot a Collingwood Learning fejlesztette ki az Egyesült Királyságban, amelyet a Diageo a program 2005-ös indulása óta nemzetközi szinten támogat és immáron 30 országában ismerteti a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit a közönséggel. Hazánkban 2019 óta a Diageo a Society 2030: Spirit of Progress 10 éves akciótervének keretein belül a Momentán Társulattal karöltve egy formabontó, élőszereplős, interaktív előadás-sorozattal járja az országot, ezzel is fiatalok ezreit bevonva a programba.

2021-ben elindult az online verzió is a smashedonline.hu oldalon, ahol Kálloy Molnár Péter és három fiatal színész; Kretz Boldizsár (Patrik), Tar Dániel (Norbi), Kovács Dóra (Reni) közreműködésével interaktív módon juttatja el az üzenetet minden érdeklődőhöz.

"Egy SMASHED program kapcsán korábban készült online felmérés már évekkel ezelőtt megállapította, hogy Magyarországon rendkívül rossz a helyzet a fiatalkorúak alkoholfogyasztása terén. A 14 és 18 év közötti középiskolás korú fiatalok 80 százaléka 15 évesen vagy annál korábban ivott először, minden harmadik pedig rendszeresen fogyaszt alkoholt. A Diageo-nál világszerte elkötelezettek vagyunk a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorítása mellett, így külön öröm számunkra, hogy a SMASHED programunkban, amely a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeire, valamint a felelős magatartás fontosságára hívja fel a figyelmet már csaknem 10.000 diák, tanár és szülő részt vett. Bízunk benne, hogy a programon keresztül egyre többen ismerkednek meg a felelős alkoholfogyasztás fontosságával." - nyilatkozta Pais Mónika, a Diageo Budapest vezérigazgatója.

"Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a kezdetek óta segítjük a program sikerét, pláne, hogy már ennyi fiatalt sikerült bevonni, elérni a témával. A Momentán Társulat lételeme a szórakoztatás, imádjuk jókedvre és könnyedségre hangolni a nézőket, ugyanakkor fontosnak tartjuk azt is, hogy eszköztárunkat felhasználjuk komoly társadalmi ügyek kapcsán is. A fiatalkori alkoholfogyasztás szinte tabutéma, nehéz hozzányúlni szülőként és pedagógusként is. Mi a Smasheddel, a színház előadással, illetve 2021 óta az online verzióval próbáljuk a fiatalok nyelvezetére, hozzájuk erősen kapcsolódva feldolgozni a témát, és felhívni a figyelmet ennek veszélyeire" - mondta Kiss Gyöngyvér, a Momentán Társulat ügyvezetője, majd hozzátette: "Azt látjuk, hogy az előadás, a workshopok lehetőséget teremtenek a témáról való valós diskurzusra, elindít a résztvevő diákok között is egy beszélgetést, lehetőséget ad a pedagógusoknak a téma további megtárgyalására egy-egy osztályfőnöki óra keretei között. És ha valami ténylegesen fontos a téma kapcsán, akkor az a beszélgetés, az egymáshoz való kapcsolódás megteremtésének lehetősége, érezni és éreztetni azt minden fiatallal, hogy nincsenek egyedül a problémáikkal."

A rendőrség támogatása

Az ORFK-OBB az elmúlt években egyre fontosabbnak találja a társadalmi együttműködésekben való részvételt. Ennek köszönhetően aktív támogatója a Diageo és a Momentán Társulat edukációs programjának eseményeken való részvételével és kommunikációs aktivitásával is.

"Mint ahogy azt a SMASHED korábbi felmérései is mutatják, hazánkban valóban súlyos probléma a fiatalkori alkoholfogyasztás. Fontosnak tartjuk azt, hogy már egészen általános iskolás kortól szembesüljenek a fiatalok a felelőtlen alkoholfogyasztás veszélyeivel, éppen ezért örömmel csatlakoztunk ehhez a programhoz. Úgy gondoljuk ez egy kiváló mód arra, hogy megragadjuk a fiatalok figyelmét, és akár tanáraikat, szüleiket is segíthessük abban, hogy érdekes, interaktív módon, érzelmeket kiváltó üzenetekkel juttassák el tanítványaikhoz, gyermekeikhez a SMASHED mondanivalóját. Ez később az ittas vezetés megakadályozásában is egy fontos pont lehet, ezzel is redukálva a közúti balesetek számát. Örömmel látjuk, hogy már mintegy 10.000 ember részt vett a kampányban, mi pedig továbbra is minden erőnkkel azon leszünk, hogy támogassuk a program kommunikációját" - mondta el Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára.

Hogyan tovább?

A Diageo Society 2030: Spirit of Progress tízéves akcióterve egy befogadóbb és fenntarthatóbb világ kialakítását célozza meg, hogy pozitív befolyással legyen a világra és teljesítse az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait. A célok között szerepel többek között a pozitív alkoholfogyasztás népszerűsítése is, melynek köszönhetően számos kampány indult a tudatos, felelősségteljes alkoholfogyasztás népszerűsítése érdekében. Ilyen a SMASHED-en kívül a Wrong Side of the Road program is, melynek különlegessége, hogy a néző egy interaktív online beszélgetést folytathat egy olyan valós személlyel, aki a múltban ittas vezetést követett el, megismerve annak igaz történetét és ezzel elkerülve az "út rossz oldalát". A Diageo célja, hogy meglévő- és további együttműködésekkel, kampányokkal a továbbiakban is minél nagyobb publikumhoz eljuttassa ezen kampányok üzenetét és ezzel egy biztonságosabb, tudatosabb világot alakíthasson ki.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Momentán Társulat és a Diageo a felelős alkoholfogyasztásért
  Spotify kampány a tudatos alkoholfogyasztás népszerűsítéséért
  Átlagosan 1763 forintos bruttó órabért kaphatnak a magyarországi diákok
  A túlzott alkoholfogyasztás ellen indít kampányt a Kék Pont alapítvány
  Az életmódbeli tudatosság az alkoholfogyasztásban
  Tízezren csatlakoztak a DIAGEO programjához
  Kiegészült a Dreher 'Ésszel iszom' programja
  Együtt kampányol a BKK és a Borsodi
  Értékeli a józanságot a Dreher
  Bonnie Tylerrel indul a Heineken kampánya
  Felmérés készült a fiatalok alkoholfogyasztásáról

További hírek ebben a kategóriában

Licitálás az autizmussal élők me...
Megoldások a holnapért program
Országos összefogás segíthet a k...
65 millió forintos támogatás az ...