Ez pedig vonzza a cégeket, ezért könnyebb lesz munkát találnia.
Ebben a cikkben hoztunk 4 olyan meghökkentő módszert, amivel az emberek állást találtak maguknak. Lássuk is a megtörtént eseteket!
Van a hagyományos (bevált) módszer
Szerencsére ma már könnyű olyan jól szervezett állásportálokat találni az interneten, mint amilyen a
kecskemétállás is. Így aki munka után kutat például Kecskeméten, az csak felmegy az említett oldalra, és jó eséllyel fog találni olyan álláshirdetést, ami megfelel számára.
Manapság sok helyen küzdenek munkaerőhiánnyal. Így jelenleg talán könnyebb dolga van a munkát keresőknek. Viszont ez nem fog tartani örökké. Illetve most is sokkal jobban felfigyelnek egy-egy álláskeresőre, ha az valamivel ki tud tűnni a többi jelentkező közül. Az alább felsorolt négy munkakeresőnek ez kiválóan sikerült!
Összetákolt akadémiai múlt
Ha valaki tehetséges, az sok esetben még kevés ahhoz, hogy egy komolyabb állást megpályázzon. Ha nincsenek meg a megfelelő gyakorlati tapasztalatai, akkor egy ilyet igénylő pozícióba nem sok esélye van bejutni.
Így gondolta ezt Marilee Jones is, aki az MIT magas beosztású igazgatói pozíciójára pályázott még az 1970-es években. Ő a teljes akadémiai múltját összetákolta. A semmiből. És mindez egészen a 2000-es évek elejéig ki sem derült.
Nem javasoljuk, hogy hasonló módszerrel jussunk el egy pozíció megszerzéséig, mindössze érdekességképpen írtuk le ezt a példát. Illetve ma már nem is valószínű, hogy ez a taktika működne az informatika és az internet mai fejlettsége mellett. Inkább azt érdemes ebből megtanulni, hogy mindig van más út. Illetve, hogy a CV-nket ki lehet tölteni, ha akarjuk (bár mi inkább a gyakornoki programokat, önkéntes munkákat javasoljuk).
Önéletrajz a fánkos dobozban
A litván marketinges Lukas Yla kiment Amerikába, hogy karriert csináljon, de ott óriási versenyt tapasztalt a szakterületén. Épp ezért egy teljesen új munkakeresési módszerrel próbálkozott. Futárnak öltözött, és egy doboz fánkkal kereste fel a kiszemelt cégeket.
A doboz belső oldalán pedig az önéletrajza volt található. Ez az "in the box" módszer egy igazi "out of the box" gondolkodásra utal, így hamar talált is magának állást. Nagyon kreatív!
Hirdetéssel bekerülni a Google-hoz
Alex Brownstein a Google-hoz akart bekerülni. Tudta, hogy sok vezető keres rá saját magára a Google-ben, és ő ezt használta ki. Jól célzott hirdetéssel felhívta magára a figyelmet, ami sikerült is! Kereséseknél ez a felirat fogadta a vezetőket: "Googling yourself is fun, hiring me is also fun", azaz "ráguglizni magadra jó móka, engem alkalmazni szintén." Zseniális!
Hirdetés karácsonyi égősorral
Liz Hickok kiírta a házára karácsonyi égősorból, hogy "A karácsonyfa alá egy HR-es állást szeretnék kérni. Boldog karácsonyt!". Kapott ajánlatokat? Még szép! Van még kérdés? Munkakeresésre fel!
(x)