A modern eszközök nyújtotta lehetőségek biztosítják az előszűrés folyamatát, tehát a két fél már az interjú előtt képes online "kommunikálni." A videós pályázatszűrés lényege, hogy a hirdető többet megtudjon a jelentkezőkről, a pályázók pedig "bemelegíthetnek" a személyes találkozás előtt.
A következő cikkben tehát együtt utánajárunk, hogy hogyan is néz ez ki a gyakorlatban.
A szolgáltatás előnyei dióhéjban
A legtöbb álláskereső portálon csak regisztrációra, részletes keresésre van lehetőség, azonban a modern felületeken már ennél jóval több dolgot megtehetünk. De pontosan mit is? A
nyiregyházaállás előszűrés funkciójával mind a foglalkoztatók, mind a pályázók egy lépéssel közelebb kerülnek az elképzeléseikhez.
Fontos tudni, hogy a videós álláspályázat nem egyenlő a videóinterjúval vagy a videós bemutatkozással. Ezzel a funkcióval tulajdonképpen a hagyományos jelentkezési formát egészíthetik ki a hirdetők. Az általuk megfogalmazott releváns kérdéseknek köszönhetően jobban megismerhetik a sok-sok pályázót.
A munkaadó már a hirdetés feladásakor meghatározhatja, hogy milyen kérdésekre vár rövid videós választ az önéletrajz mellé.
Miért éri meg kiaknázni a videós szűrés nyújtotta előnyöket?
A hirdető szinte azonnal visszajelzést kap, és tudni fogja, hogy a pályázók közül kik felelnek meg a követelményeknek, és kik nem. Egy videóüzenet ugyanis nagyon sokat elárul a jelentkező szókincséről, kommunikációjának minőségéről, környezetéről, illetve a motivációjáról.
Maga a pozíció betöltésének folyamata is meggyorsítható, ennek ellenére mégis a hirdető időt nyerhet. Nem tölt el ugyanis feleslegesen olyan emberek megkérdezésével időt, akik nem alkalmasak a munkakör betöltésére.
Arról nem is beszélve, hogy komoly PR értékeket képviselhet az a cég a piacon, aki ehhez hasonló modern eszközöket biztosít, ezt pedig a "webgeneráció" biztosan értékelni fogja. Nem hiába halljuk azt sokszor, hogy "haladni kell a korral."
Így néz ki a folyamat a gyakorlatban...
Amikor a cég képviselője hirdetést ad fel, akkor be kell jelölni a "videós jelentkezés" négyzetet, s ezután általában adott a "leggyakrabban használt kérdések" funkció is, ahol már előre megadható, milyen kérdésekre vár választ a pályázótól. A "cég által létrehozott" funkció abban segít, hogy saját kérdések kerüljenek ide.
A jelentkezések beérkezését követően már indulhat is a videós előszűrés, ahol a csatolt videók szintén gyorsan megtekinthetők.
A videós előszűrés tehát egyre gyakrabban alkalmazott módszer, amellyel megismerhető a jelölt emberi oldala, s kialakítható az első benyomás. A jelöltek számára pedig szintén versenyelőnyt biztosít a többi pályázóval szemben. Mindez jól példázza, hogy a digitalizáció hogyan alakítja át a vállalatok HR folyamatait.