Hírek
23555 hír az adatbázisban
Veszélyesen sokat költenek a fiatalok Valentin-napkor
Marketinginfo.hu - 2023-02-13 09:19
Kereskedelem

A szerelem ünnepén átlagosan 16 százalékkal költünk többet, mint a januári napokon - derül ki az Erste-ügyfelek kártyás vásárlásainak vizsgálatából.

A Valentin-napi figyelmességekre - étteremre, virágra, fehérneműre - azonban 66 százalékkal megy el nagyobb összeg. A férfiak kiadásai ezekre a meglepetésekre csaknem a januári dupláját érik el, míg a Z generáció tagjai - 355 százalékkal adnak ki többet ilyen célokra. Az Erste szerint is fontos, hogy újra és újra kimutassuk szeretetünket. A bank ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy ilyenkor se sodorjuk veszélybe a pénzügyi egészségünket, mert ezt szeretteink kívánnák a legkevésbé.

A szerelem nem ismer határokat, de azért nem kell csődbe menni Valentin-nap alkalmából - figyelmeztet az Erste. A pénzintézet ügyfeleinek költéseit vizsgálva kiderül: a fiatalok és a férfiak hajlamosabbak február közepén mélyebben a zsebükbe nyúlni, néha veszélyesen mélyen.

"A Valentin-nap ma már inkább az ajándékozásról és a párok közös szórakozásáról szól. Ám sosem árt felidézni, hogy ez a hagyomány szerint a kedves üzenetek, és nem a költekezés ünnepe" - hangsúlyozza Blaumann Debóra, az Erste marketing és PR területének vezetője. Szerinte a pénzügyi egészség megőrzésének fontos eleme, hogy ünnepek idején is megfontoltan vásároljunk. Igyekezzünk szem előtt tartani: nem az ajándék ára határozza meg, hogy az mennyire lesz értékes a másiknak.

Az Erste digitális platformja, George mindennap igyekszik jó tanácsokkal ellátni ügyfeleit a pénzügyi egészség megőrzéséért. A kedvezményes vásárlásokhoz pedig az applikáció Moneyback funkciója nyújt segítséget. Az ingyenes, személyre szabott pénzvisszatérítési kedvezményprogramban mindenki a számára leginkább releváns kereskedőktől kap ajánlatot. Így az ügyfelek akár 10 százalékos megtakarítást is elérhetnek.

A Bálint-napi ajándékozás a rendszerváltás után terjedt el Magyarországon. Az Erste ügyfeleinek költési szokásait vizsgálva egyértelmű is, hogy az ünnepet a fiatalabb generációk tartják leginkább. Az átlagos napi kártyás vásárlások összege február 13-án és 14-én 16 százalékkal volt nagyobb az elmúlt három évben, mint a januári napi átlagos költés. Leginkább a ruházat, étterem és szórakoztatás kategóriákban emelkedik ilyenkor a kártyás vásárlások összege: a napi költés ilyenkor harmadával nagyobb ezekben az üzlet-kategóriákban, mint az átlagos januári. Ha a kört a tipikus Valentin-napi ajándékokra szűkítjük (étterem, virág, fehérnemű), akkor már 66 százalékos emelkedést látunk.

Az eredeti angolszász hagyomány szerint a férfiak ilyenkor üzenetet, verset írnak szerelmüknek, aki ezt virággal viszonozza. Ma azonban a férfiak csak többet költenek: a kiadások átlagos emelkedése náluk a Bálint-napi körben meghaladja a 90 százalékot, míg a nőknél ez 30 százalék alatt marad.

Az idősebbeknél - az 1964 előtt született bébi-bumm generáció tagjainál - alig emelkednek a kiadások a Valentin-napi üzletkategóriákban. Az X generáció tagjai - a mai 42-58 évesek - már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet ezen a területen Valentin-napkor. A millenniumi generáció - az 1980 és 1996 között születettek - már majdnem dupla annyit költenek. A fiatal felnőtteknek, a Z generáció tagjainak azonban ilyenkor a pénz nem annyira számít. A Valentin-napi kategóriákban a költések náluk döbbenetesen sokkal, 355 százalékkal növekednek, a turisztikai, utazási kiadások 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot. A divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. Ennek következtében jóval nagyobb mértékben emelkedik náluk a vásárlások napi összértéke is: az átlagos 16 százalékkal szemben 23 százalékkal. Jellemző ilyenkor a fiatal felnőttekre a hitelkártya-használat emelkedése is. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Vörös rózsa Valentin-nap alkalmából a Kinley-től
  Valentin-napi felmérés a párkapcsolatról
  A Jófogás Valentin-napi felmérése
  Hogyan jelzi a tested a szerelem elmúlását? (x)
  A fiatalok 79 százaléka tart attól, hogy nem keres majd eleget céljai megvalósításához
  Egyre népszerűbb Valentin-napra utazást ajándékozni
  Mi legyen a Valentin-napkor keletkező hulladékkal?
  A gumióvszerek online értékesítése
  Valentin-napi játékot hirdet a Starbucks
  Másfélszeresére nőtt a Valentin-napi költések összértéke
  A Coca-Cola különleges plakátjaival kíván boldog Valentin-napot
  Valentin napi ajándékok a MINI-től
  Odett és Marsalkó Dávid új klipje Coca-Cola-val Valentin-napra
  Megtelnek a szálláshelyek szerelmesekkel

További hírek ebben a kategóriában

Az online vásárlás számos gazdas...
Termékcímke webáruházak számára:...
Így költsd el a pénzed, ha marad...
Tovább növelte eladásait a cseh ...