Az értékesítési árbevétel 25 százalékos növekedéssel az első alkalommal lépte át a kétmilliárd eurós határt, 2,087 milliárd euró lett az előző évi 1,668 milliárd euró után.
A
Piaggio az előző évinél 16,7 százalékkal több, 536 ezer járművet értékesített 2022-ben. Robogóból 14,3 százalékkal, motorkerékpárból 19,7 százalékkal, haszongépjárműből pedig 26,6 százalékkal többet adott el.
Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben és Amerikában 12,1 százalékkal növelte értékesítési árbevételét a Piaggio csoport, Indiában 40 százalékkal, az Ázsia és a Csendes-óceáni térségben pedig 58 százalékkal.
"Az elmúlt évre jellemző szokatlanul összetett geopolitikai és makrogazdasági keretfeltételek ellenére rendkívül jó teljesítményt ért el a vállalat. A kialakult értékesítési trend minden piacon a Piaggio csoport márkái vonzerejének köszönhető növekedési potenciálját támasztják alá. Valamint azt, hogy a Piaggio robogó- és motorkerékpár-kínálata minden idők legfejlettebb teljesítmény, biztonsági és környezetvédelmi paramétereivel rendelkezik" - kommentálta a pénteken publikált előzetes mérlegadatokat Roberto Colaninno, a Piaggio csoport vezérigazgatója.