Hírek
22942 hír az adatbázisban
Idén olcsóbb termékek kerülhetnek a karácsonyfa alá
Marketinginfo.hu + MTI - 2022-12-01 09:28
Kereskedelem

Tíz magyar internetezőből négyen olcsóbb termékek vásárlásával spórolnának karácsonyra, a válaszadók 55 százaléka pedig már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást.

Ez derül ki az eMAG online kereskedővállalat megbízásából a piackutató GKID Research & Consulting Kft. által készített reprezentatív felmérésből.

A csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint idén karácsonykor a hazai online vásárlók 76 százaléka tervez ajándékozni idén karácsonykor.

A válaszadók közül, akik nem vesznek ajándékot 37 százalék idén döntött így, -15 százalék már tavaly sem vásárolt - 26 százalék a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig maga készít ajándékokat - írták.

Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlása helyét - ismertették.

A GKID kutatása szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának.

A felmérésből kiderül, hogy minden negyedik felhasználó figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.

A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be.

A válaszadók 24 százaléka úgy gondolja, hogy bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.

A nemre, korra és településtípusra reprezentatív kérdőíves felmérés adatfelvétele idén novemberben zajlott 12 718 felnőtt online vásárló megkérdezésével - áll a közleményben.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A többség továbbra sem a karácsonyfán fog spórolni
  Kreatív ötletek a karácsonyi világításhoz (x)
  Céges karácsonyi ajándékok a hatékony márkaépítéshez (x)
  Karácsonyi meglepetés a Városligetben
  Elindult az Ökumenikus Segélyszervezet szeretetvendégsége
  Várja az adományokat a Magyar Vöröskereszt az Auchan áruházakban
  A karácsonyi internetes vásárlások biztonságosan
  Idén is plüsshódokkal gyűjt a Tűzoltó utcai Gyermekklinikának az Auchan
  Nőtt a termelés az ünnepi időszakra a Nestlé diósgyőri üzemében

További hírek ebben a kategóriában

Kamillateát hívott vissza a Penn...
Kétszer annyian vásárolnak áruhi...
Növelte eladásait novemberben a ...
A Mol csaknem 500 benzinkutat üz...