Hírek
23581 hír az adatbázisban
Melyek a légfékrendszer kompresszor gyakori hibái? (x)
Marketinginfo.hu - 2022-11-22 09:06
PR

Ebben a cikkben a légfékrendszer kompresszorról lesz szó. Megnézzük, hogy mi is ez a szerkezet, majd rátérünk a leggyakoribb hibáira is. Végül a javításáról, felújításáról is ejtünk pár szót.

Mi az a légfékkompresszor?

A gépjárművekben az egyes komponenseket levegővel ellátó szerkezet a légfékrendszer kompresszor, melynek a lehetséges hibáiról és ezek javításáról lesz most szó ebben a cikkben. Ez egy igen fontos eleme a járműnek, mely nagymértékben meghatározza a gépjármű kezelési és fékezési hatékonyságát.

Vannak kisebb teljesítményű egyhengeres verziók, emellett peidg ott vannak a kéthengeres, tartósabb és egyben nagyobb teljesítményre képes típusok is.

Mi légfékrendszer kompresszor gyakori hibái

Mutatjuk is, hogy milyen hibák fordulnak elő a leggyakrabban!

1. Hibák, melyek a kompresszor nem megfelelő felszereléséből adódnak

Emberek vagyunk, így hibázhatunk. Például úgy, hogy a kompresszor tisztítatlanul kerül felszerelésre. Ilyenkor a légsűrítő és a légszárítót összekötő hűtőcső lesz az, amin nem végeztük el ezt a fontos feladatot, így ez könnyen problémát okozhat.

Ilyenkor ugyanis a hengerfejtömítésnél a cső belső keresztmetszete leszűkülhet a benne lerakódott, elkokszosodott kenőolaj miatt. Ez pedig könnyen a sűrített levegő elvesztéséhez vezethet.

2. Megnövekedett olajfelhordás

Ha nem kellően tiszta levegő kerül beszívásra, akkor a dugattyú és a hengerfurat között megnövekedhet a hézag. Ez a mozgó alkatrészek kopásának fokozódásához vezethet, mivel a sűrített levegővel immár egyre több olaj is keveredik. Elég kellemetlen kopásokat tapasztalhatunk, ha eltömődik vagy sérül a légszűrő.

3. Hibás a tömítés

Előfordulhat, hogy nem a megfelelő tömítést kapta a kompresszor, egyszerűen tömítőmasszát alkalmaztak a felfekvő területen. Ez az olaj visszafolyó furatának teljes (vagy legalább részleges) eltömődéséhez vezethet. Egy ilyen hiba esetén mechanikai sérülés keletkezhet, mivel a kompresszor karterében megnő a nyomás az olajszint növekedésével.

4. Hiányzik a megfelelő mennyiségű sűrített levegő

A rendszer feltöltési sebességének lassulásához vezethet a nem megfelelő nyomás, vagy ha nem elegendő a sűrített levegő. A szelepek tökéletes zárását is megakadályozhatja a hengerfejben lerakódott olajkoksz, ami ezáltal akadályt képezve csökkenti a sűrítési tér térfogatát.

Ha gond van a kompresszorral: javítás vagy felújítás?

Ha megvan, hogy mi okozza a problémát, akkor belevághatunk annak orvoslásába. Több olyan alkatrész is van, melyet egy az egyben cserélhetünk. Ilyenek a tömítések, a szabályozószelepek, dugattyúk, belső csapok, a szíjtárcsa-csapágy stb.

Ellenben ha ezen alkatrészek cseréje nem oldaná meg a problémát, akkor felújításra lesz szükségünk, amely állhat a hengerek fúrásából és a hengerfejek síkolásából. Ha ezzel megvannak, akkor jöhet az összeszerelés és az ellenőrzés a tesztpadon. Ekkor kerül mérésre a szállítási mennyiség is.

A hosszú életű kompresszor titka a megfelelő és rendszeres karbantartás. Azonban ha ennek ellenére is hibát tapasztalunk, akkor minél előbb keressük fel a megfelelő szakembert a problémával!




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Innovációs Díjat nyert a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
  A defekttűrő gumiabroncs alkalmazási lehetőségei (x)
  Az autó feketedoboza, menetrögzítő kamera személyében (x)
  Idén folytatódik a fékeződés

További hírek ebben a kategóriában

Autórestaurálás: Hogyan Újulhat ...
UV-technológia a műszempilla-épí...
Mennyire jelent gazdaságos megol...
Saját érdekedben ne feledkezz me...