A befogadó divat iránti elkötelezettségének újabb állomásaként a Zalando piacra dobta első adaptív kollekcióját a Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn és Even&Odd saját márkás termékei kínálatában, amelyek a vállalat összes piacán, köztük Magyarországon is megvásárolhatók.
A Zalando továbbá kilenc országban teszi elérhetővé a Tommy Hilfiger márka Adaptive kollekcióját.
A vásárlókat dedikált aloldal és marketingkampány segíti a Zalando adaptív termékeinek felfedezésében, emellett a következő hónapokban további, a vásárlói élményt érintő fejlesztések is várhatók.
Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja, a Zalando piacra dobta első adaptív divatkollekcióját, amelynek több mint 140 különböző stílusú divatcikke a webáruház Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn és Even&Odd saját márkás termékei között érhetők el. Az adaptív kollekció kifejezetten az átmeneti vagy tartós fogyatékossággal élő emberek
1 számára tervezett ruhadarabokból, lábbelikből és kiegészítőkből áll, amelyek teljeskörűen kielégítik a vásárlók sajátos igényeit. A Zalando összes piacán megvásárolható, férfi és női ruházati termékeket és lábbeliket tartalmazó kollekció része annak a vállalati kötelezettségvállalásnak, amely szerint a Zalando 2025-re valódi befogadó választékot és vásárlói élményt biztosít az alulreprezentált közösségek számára.
A WHO szerint ötből egy európai állampolgár él együtt valamilyen típusú fogyatékossággal. Az adaptív divatkollekcióval a Zalando jelentős lépést tesz a fogyatékossággal élő személyek felé, legyen szó mozgáskorlátozott, kézügyességében korlátozott emberekről, vagy szenzoros érzékenységgel élőkről, továbbá megoldást kínál a fogyatékossággal élő gyermekek gondozói számára is. Az első válogatásban megtalálhatók kerekesszékes használatra alkalmas, ülésre kifejlesztett dizájnok, érzékszervbarát anyagok, valamint könnyen záródó, protézisekhez vagy kötszerekhez alkalmazkodó darabok is. A kollekció megjelenése előtt a Zalando széleskörű kvalitatív és kvantitatív fogyasztói felméréseket végzett különböző piacain, amelyek a fogyatékossággal élő vásárlók tapasztalatainak és igényeinek megértését szolgálták.
"Célunk, hogy mindenki számára mi legyünk a divat kiindulópontja. Látjuk a piac hiányosságait, amelyek a fogyatékossággal élő emberek számára Magyarországon is megnehezítik a divatos adaptív öltözködést. Bízunk benne, hogy a saját márkás termékeink körében piacra dobott adaptív kollekcióval hozzájárulhatunk a probléma megoldásához, ennek érdekében pedig egy helyen, megfizethető áron és széleskörű méretválasztékban kínálunk változatos adaptív divatcikkeket. Tanulni szeretnénk a fogyatékossággal élők közösségétől, valamint arra inspirálni partnereinket, hogy együtt továbbra is felemelő élményt nyújtsunk a fogyatékossággal élő vásárlóinknak, és még befogadóbbá tegyük a divatot" - mondta Daniel Rogiński, a Zalando Magyarországért, valamint a közép- és kelet-európai régióért felelős igazgatója.
A saját márkás kollekció tervezése során a Zalando az All is for All kreatív ügynökséggel dolgozott együtt, akik szakértőként segítik a márkákat, hogy valóban befogadó és hozzáférhető megoldást nyújtsanak a fogyatékossággal élők számára.
"Gyakorlati hatásain túl a fogyatékosság egy közösséget is jelent, olyan közösen megélt tapasztalatot, amelyet az ép embertársainknak meg kell érteniük, mélyebben meg kell becsülniük és el kell fogadniuk. Partnerként támogattuk a Zalandot a kampány pozicionálásában és az üzenetek kialakításában megtett úton. Hálásak vagyunk a Zalando együttműködéséért, valamint büszkék vagyunk a végeredményre, amely hitelesen ábrázolja a fogyatékossággal élő embereket" - tette hozzá Grace Stratton, az All is for All igazgatója.
A Zalando egy kifejezetten az adaptív divatra fókuszáló aloldallal segíti a fogyatékossággal élőket abban, hogy könnyebben felfedezhessék, böngészhessék és megvásárolhassák a kollekció darabjait. A honlapon külön adaptív kollekciós oldalak és az adaptív stílusokat jelző kiemelések segítik a vásárlást. A fogyasztói élmény és a marketingaktivitások kialakításában szintén az All is for All ügynökség segítette a vállalatot. Az adaptív divat ismertségének növelése érdekében a Zalando "Viseld büszkén az egyéniséged" címmel dedikált marketingkampányt indít, amely a fogyatékossággal élő közösség tagjainak bevonása mellett fogyatékossággal élő tehetségek által készített tartalmakkal világít rá a fontos témára.
Mindemellett a Zalando kilenc országban - Ausztriában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Svájcban - elérhetővé teszi a Tommy Hilfiger márka Adaptive kollekcióját. A több mint 130 különböző stílusú férfi-, női- és gyermekruházatból álló válogatás első darabjai már megvásárolhatók a Zalando oldalán. A Tommy Hilfiger nemzetközi életmódmárka 2017 óta elkötelezett az adaptív divatcikkek gyártása mellett, így ideálisan egészíti ki a Zalando saját adaptív divattal kapcsolatos törekvéseit. A Tommy Hilfiger Adaptive kollekcióját a Zalando Marketing Services (ZMS) kísérő marketingkampánya támogatja.
A Zalando a következő hónapokban továbbra is nagy figyelmet fordít a fogyatékossággal élők közösségével folytatott párbeszédre, amelyből tanulva tovább fejlesztheti az adaptív divatcikkek felfedezése és vásárlása kapcsán nyújtott vásárlói élményt.
[[1]] Az All is for All fogyatékosságokra specializált tanácsadó céggel való együttműködés és a széles körű fogyasztói felmérés alapján a Zalando szándékosan választotta a "fogyatékosságközpontú" nyelvezetet, amikor a fogyatékossággal élők közösségére utal. Tudomásul vesszük, hogy az "emberközpontú" kifejezések (például "fogyatékos személyek") is általánosan használatosak.