Hírek
22943 hír az adatbázisban
Mit tegyél, ha parázol az érettségitől? (x)
Marketinginfo.hu - 2022-10-12 11:13
PR

Te is azok közé a diákok közé tartozol, akik már egy nagydolgozat közben is vért izzadnak és csurom vizesen jönnek ki a teremből, mert annyira túlizgulták magukat?

Már egy-egy felelet is gyomorfájdalmakat okoz, szédülsz és izgulsz, hogy mi lesz az eredmény? Akkor valószínűleg az érettségi még nagyobb falat lesz a számodra. Ebben a cikkben ötletekkel szolgálunk, hogy mit tegyél, ha félsz a megmérettetés előtt!

Ezt próbáld ki, ha már év elején aggódsz!

Mindegyik tantárgy kihívást jelenthet számodra, de biztosan van egy olyan, amitől sokkal jobban tartasz. Ha ez pont a töri, akkor érdemes időben nekiállni a felkészülésnek. A kulcs mindig az, hogy amitől a legjobban rettegsz, ne azt hagyd az utolsó napokra. A Rubicon Történelem Érettségi Mesterkurzusa lehetőséged ad arra, hogy megkönnyítsd az életedet. A jelentkezést követően ugyanis kézhez kapod a tételek vázlatait, a fontosabb fogalmakat, kifejezéseket, évszámokat, így neked már csak memorizálni kell azokat. Ha csak hetente 2-3-at tanulsz meg, az nem lesz megterhelő az utolsó évben, mégis haladni fogsz velük. Május előtt pedig csak át kell ismételned a korábbi tudást, így több időd marad az olyan tárgyakra, amiktől kevésbé félsz.

Persze ehhez hozzátartozik, hogy nyugodtan legyél stresszes, hiszen minél nyugodtabb akarsz maradni, annál nehezebben fogod azt elérni. A tanulmányok bebizonyították, hogy ahhoz, hogy jó teljesítményt nyújtson valaki, a szorongás hozzátartozik. Az adrenalin ugyanis sokszor segíteni tud abban, hogy előjöjjön minden, amire szükséged lehet. Viszont túlzásba sem szabad vinni, hiszen akkor teljesen leblokkolhatsz.

Vegyél pár mély lélegzetet!


Mielőtt belépsz a terembe vagy kihúzod a tételt, vegyél egy nagy lélegzetet. A siker kulcsa ugyanis az, hogy csökkented a pulzusszámodat, ehhez viszont érdemes elsajátítani pár légzési technikát. A vizsga előtt keress egy nyugodt helyet, ahol zavartalanul tudsz egy kicsit magadra koncentrálni. Először az orrodon szívd be a levegőt, majd tartsd bent 7-8 másodpercig, ezt követően szép lassan fújd ki. Próbáld ki és észre fogod venni, hogy az izmaid egyre kevésbé lesznek feszültek, elernyednek és magabiztosabbá válsz.

Ha próbáltad már és tudod, hogy segít, akkor érdemes meginni egy gyógynövényes nyugtató teát, mielőtt vizsgázol. Ez valamennyire biztosan ellazít majd, így könnyebben tudsz koncentrálni. Teljesen nem múlik el a félelem, viszont a belső feszültség érezhetően kisebb lesz.

Állj hozzá pozitívan!

Mindenképpen érdemes pozitív dolgokra gondolnod, ez ugyanis igen hatásos lehet a teljesítményedre. A gyakorlat egyszerű, hiszen csak egy boldog emléket kell felidézned, esetleg egy olyan dolgot, amiről tudod, hogy megkapsz a vizsga után. Ez lehet egy finom kávé, egy családi élmény, bármi, amitől mosolyogni támad kedved, ahelyett, hogy aggódnál azon, milyen kérdések kerülnek majd eléd az írásbelin vagy a szóbelin.

A lényeg, hogy ne egyfolytában azon gondolkodj, hogy melyik tétel nem megy, hiszen így csak bevonzod azt, és biztosan nehezebb lesz teljesítened.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A vállalkozások 51 százaléka szakmunkást keres
  Kétszer többet ér a diploma az érettséginél
  Jó jegyért laptop

További hírek ebben a kategóriában

Magyaros ajándékcsomagok cégekne...
Amit a vakolatokról és a habarcs...
Háztartási szivattyúkkal könnyed...
Fokozza otthona kényelmét redőny...
A rejtőzködő ellenség: milyen él...
2023-ban is folytatja fejlesztés...
Mindig válasszunk megfelelő csis...