Hírek
23541 hír az adatbázisban
Orosz kólagyártó
MTI + Marketinginfo.hu - 2022-08-03 09:31
Márkák

A Pepsi és a Coca-Cola kivonulása után keletkező űrt egy helyi cég próbálja betölteni a 9 milliárd dolláros orosz üdítőital-piacon.

A Csernogolovka nevű cég jelentősen növelte kapacitásait idén, és pár éven belül 50 százalékra tornázná fel piaci részesedését - közölte a Reuters a cég ügyvezetőjére hivatkozva.

Az orosz fővárostól mintegy 40 kilométerre fekvő Csernogolovka településen 1998 óta gyártanak rágcsálnivalókat, palackozott vizet és gyógynövényes limonádét, de május óta már kólát is.

A portfolió bővítése pár hónappal követte a két nagy globális üdítőital-gyártó multi kivonulását az orosz piacról, válaszul Oroszország Ukrajna elleni agressziójára.

Az orosz érdekeltségű cég tulajdonosa, Natalia Sakhnia a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy két éven belül piaci részesedésüket 30 százalékra, három éven belül 50 százalékra szeretnék feltornászni.

A növekvő keresletre való tekintettel idén bővítették gyártó kapacitásukat a krasznodári és szibériai novoszibirszki bázison. Előbbiben duplájára, utóbbiban 50 százalékkal nőtt a termelés 2021 azonos időszakához képest.

A csernogolovkai gyár területét pedig 40 ezer négyzetméterrel bővítik. A 3 milliárd rubelből, mintegy 20 milliárd forintból, megvalósuló beruházás 2023 márciusában fejeződhet be.

Az orosz alkoholmentes italok piacának felét a szénsavas üdítőitalok adják. A Pepsi és a Coca-Cola márciusban bejelentett távozásával az orosz cégek részesedése alacsony bázisról 5 százalékra ugrott az első fél évben - derül ki a Nielsen piackutató adataiból.

A Csernogolovka áprilisban már a Burger King és a KFC gyorséttermeknek szállított be, valamint a McDonald's helyét átvevő Vkuszno - i tocska (Finom - és pont) éttermeit látta el üdítőitalokkal.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Coca-Cola új, limitált kiadású Creations íz
  A Coca-Cola új kreatív platformja
  Cukrozott és márkás kólára bukik a magyar
  Közel kétezer jelölt szeretne a Coca-Cola új plakátarca lenni
  Kólaadó Philadelphia-ban
  Kólaautomata hozta össze Londont és Ibizát
  Kólakortyolás a cégérből
  Kevesebb kóla fogy Romániában?
  A citromos Coke visszatér
  Digitális erősítés kólafronton

További hírek ebben a kategóriában

Ilyen egy népszerű óramárka (x)
A Decathlon új irányvonala
5,7 milliárd forintos tőkeemelés...
Egyedülálló beruházás a BioTechU...