Először szerepel a listán - többek között - az Apple, a horvátországi Telekom és a Pfizer, de olyan piaci szereplők is díjazásban részesültek, mint a 14. alkalommal jutalmazott Starbucks, a 16. alkalommal elismert PepsiCo és a most már 13 etikai díjjal büszkélkedhető L'oréal kozmetikai vállalat.
"Napjainkban az üzleti vezetők minden eddiginél nagyobb felelősséggel tartoznak azért, hogy etikusan járjanak el, elszámoltathatók, megbízhatóak legyenek és ezáltal a pozitív változás hajtóerejévé váljanak. A 'Világ legetikusabb vállalatai' címmel elismert társaságok az integritás, a fenntarthatóság, a vállalatirányítási gyakorlatok, illetve a közösségek iránti elkötelezettségük alapján tovább inspirálhatnak mindannyiunkat" - mondta az Ethisphere vezérigazgatója, Timothy Erblich.
A díjazottak között igazi kuriózumnak számít a tanácsadói szektor francia székhelyű képviselője, a Capgemini, amely tíz egymást követő évben zsebelhette be az elismerést és amelynek magyarországi leányvállalata idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.
Bár a Capgemini több, mint 50 országban van jelen, az egyes csapatokat egy olyan közös vállalati kultúra köti össze, amely a nyitottságon, a bizalmon, az egymás háttere iránti tiszteleten és a közös munkában való részvételen alapul. A közelmúltban bejelentett ESG-politikája részeként a Capgemini új célként tűzte ki, hogy a munkavállalóinak több mint 80%-a 7 és 10 közötti értéket érjen el az etikai pontszámok skáláján.
"Az, hogy a 'Világ legetikusabb vállalatai' között szerepelhetünk immár egy évtizede, ékes bizonyítéka annak, hogy a Capgemininél keményen dolgozunk azon, hogy erős etikai kultúrát építsünk ki. Globális méretünkből eredően különösen nagy a felelősségünk és ezt rendkívül komolyan vesszük" - mondja Aiman Ezzat, a Capgemini-csoport vezérigazgatója. "Sokak által választott munkáltatóként és világszerte számos szervezet megbízható üzleti partnereként kritikus fontosságú számunkra, hogy minden tevékenységünk során a legmagasabb etikai normákat kövessük."
"Nagyon büszke vagyok a 10 egymást követő elismerésre" - mondja Philippe Christelle, a Capgemini-csoport etikai főtisztviselője. "Bízunk benne, hogy munkavállalóink innovációkat és megoldásokat kínálnak ügyfeleink számára, miközben minden esetben a cég alapértékeinek megfelelően cselekednek, döntéseikkel és tetteikkel minden munkanapon hozzájárulva ilyen módon az etikai kultúránk építéséhez. Ez az elismerés az etikusabb jövő felépítése érdekében tett folyamatos, közös erőfeszítéseinket dicséri."