Hírek
22780 hír az adatbázisban
Csökkentette a szalámik csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségét a Pick
MTI + Marketinginfo.hu - 2022-02-21 10:34
CSR

Csökkentette a szeletelt szalámik csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségét a Pick Szeged Zrt. - tájékoztatta az élelmiszeripari cég az MTI-t.

A közlemény szerint az év elejére megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a boltokban jelenleg kapható, legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentették, ami 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét, miközben a termék mennyisége és íze nem változott.

A vállalkozás korábban már 60 tonnával csökkentette a felhasznált műanyag mennyiségét annak köszönhetően, hogy a szeletelt termékek csomagolásánál alkalmazott fólia mintegy negyedével vékonyabb lett.

Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató kifejtette, a hústermékek minőségmegőrzésének jelenleg elengedhetetlen eleme a műanyag csomagolóanyag, viszont ezekkel a fejlesztésekkel a Pick még egy lépéssel közelebb került a környezetbarátabb húsipari csomagolások használatához.

A műanyag-felhasználás csökkentése érdekében 150 millió forintos beruházást valósítottak meg a Pick szegedi és alsómocsoládi telephelyein, és egy hasonló fejlesztés folyik Baján is. A cégnél folyó többlépcsős fejlesztési folyamat célja, hogy öt éven belül a Pick szeletelt tálcás termékei csak 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagban kerüljenek az üzletekbe.

Azt tervezik, hogy 2023-ra a termékek gyűjtőcsomagolásai nagyrészt gépek segítségével készülnek majd, ezzel 30 százalékkal mérsékelve a papír- és kartonfelhasználást.

A Pick Szeged Zrt. Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, termékeit több mint 30 országban értékesíti. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele 2020-ban 72,3 milliárd, 2019-ben 67,3 milliárd forint volt. 2020-ban a vállalat nettó árbevételéből az export 20,9 milliárd, 2019-ben 17,9 milliárd forintot tett ki. A cég 2020-ban 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért a 2019-es 4,3 milliárd forint után.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A 150 éves PICK jubileumi kampánya
  Támogatói szerződést írt alá az adidas a MOL-Pick Szegeddel
  Kutatás-fejlesztést indított a Pick és a Szegedi egyetem
  44 milliós bírság a Picknek
  A repülőtéren promóciózott a Pick
  Integrált kampány a Picktől
  Ismét a Rába és a Pick a legkiválóbb hazai márka
  Reptéri promóció a Picktől

További hírek ebben a kategóriában

Az E.ON Hungária támogatása az o...
A nemzetközi E.ON Csoport 1 mill...
Minden újonnan nyíló ALDI parkol...
Az ukrán háború menekültjeinek s...




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...