Hírek
22780 hír az adatbázisban
Állítsuk a bélbaktériumokat az oldalunkra a fogyás érdekében! (x)
Marketinginfo.hu - 2022-02-21 09:44
Egészségmarketing

Azt szokták mondani, hogy egy baráttal könnyebben megy a fogyás. Mit szólnánk néhány billióhoz belőlük?

Igaz, ezek a barátok nem túl társaságkedvelőek, és valószínűleg nem lájkolják az Instagramon posztolt kajafotóinkat sem. De garantáltan a segítségünkre lehetnek a hatékony fogyásban.

Aki még nem jött volna rá, ezek a bizonyos "barátok" a bélrendszerünkben élő baktériumok.

Hogyan befolyásolják a testsúly alakulását?

Először is szabályozzák, hogy mennyi energiát nyerhetünk a megevett ételből. Továbbá hatást gyakorolnak a testünkben kialakult gyulladásra, ami ösztönözheti a zsír felhalmozódását.

Ezenkívül még nagyban befolyásolják az éhség és teltség érzését, valamint az inzulinérzékenységet és az anyagcsere egészségét is. A további szerepükről bővebben az activé FiberShake blogjában olvashatunk.

Tehát, ha fogyni szeretnénk, akkor ezeket a "kis fickókat" mindenképpen az oldalunkra kell állítani. Íme néhány módja annak, hogy ez megtörténhessen.

Aludjunk eleget!

Az alvásmegvonás az egyik legrosszabb dolog, amit a bélbaktériumainkkal tehetünk. Egy kutatás során normál testsúlyú férfiakat csupán hajnali 2:45 és 7 óra között (kb. 4 óra) hagyták aludni két egymást követő éjszakán keresztül, és már így is egy csomó problémát észleltek az anyagcserével kapcsolatban. Arról nem is beszélve, hogy alacsonyabb volt az inzulinérzékenységük is.

Legyünk következetesek az étrendünkkel!

Bizonyára mindannyiunknak ismerős az a szituáció, hogy egy extrém diéta alkalmazásával sikerül végre megszabadulni némi feleslegtől, de amint felhagyunk vele, a kínkeservesen leadott kilók feleannyi idő alatt kúsznak vissza ránk.

Ennek az az oka, hogy az ilyen rövid távú étrendbeli változások hatására felborul a bélflóránkban található jó és rossz baktériumok egyensúlya. A tartósabb eredmények elérése érdekében tehát következetességre és hosszabb időre lesz szükség.

Járjunk rendszeresen edzeni!

Sokféle oka van annak, hogy miért hasznos az edzés. Az egyik az, hogy boldoggá teszi a bélbaktériumokat, amit egy egerekkel történő kutatás is alátámasztott. Ez a vizsgálat igazolta, hogy a testmozgás a bélrendszerben nagyobb mikrobiális diverzitással jár.

Szedjünk probiotikumokat!

A probiotikumok alapvetően jótékony baktériumokat adnak a bélflóránkhoz. A leggyakoribbak a lactobacillus és a bifidobacterium, amelyek szedésével nagyban támogathatjuk a testsúly és a testzsír csökkenését, illetve a koleszterin profilunk javulását.

Az utóbbi baktériumoknak nagy szerepük van a szénhidrátok lebontásában, illetve hasznosításában. A lactobacillus baktérium törzs tagjai pedig tejsavat termelnek azáltal, hogy a szervezetben lévő cukrokat lebontják. Ez pedig segíti a méreganyagok kitisztulását a szervezetből.

De létezik egy jóval egyszerűbb módszer, amivel megnövelhetjük a probiotikumok számát a bélrendszerünkben. Ez pedig nem más, mint a prebiotikus rostok fogyasztása - dió, hagymafélék, zab, csicsóka stb. -, amelyek táplálékként szolgálnak a probiotikumok számára.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Méregtelenítés és fogyás mikroalgák segítségével (x)
  A Nagy fogyást támogatja a Spar

További hírek ebben a kategóriában

A megfelelő tisztítószerek kivál...
Mi az, amit a porcelán héjról tu...
Családi egészségbiztosítás ̵...
Középpontban a láb: te hogyan áp...




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...