Hírek
22674 hír az adatbázisban
Add el először a személyiséged, aztán a terméket! (x)
Marketinginfo.hu - 2021-11-15 09:52
DM

A sales munka teljes embert kíván.

Abban az esetben, ha tisztában vagy a saját személyiséged pozitív vonásaival és tudod, hogy mik azok a területek, ahol fejlődésre szorulsz, akkor már egy lépéssel a többiek előtt jársz.

Ugyan sok múlik azon is, hogy milyen terméket akarsz eladni, de mindez semmit sem ér, ha nem tudod magad megkedveltetni a tárgyaló partnereddel. Igaz, a szerződés javarészt gazdasági meggyőződésen alapszik, mégis nagyon sokat nyom a latban az is, hogy a felkínáló felet mennyire érezzük megbízhatónak, szavahihetőnek.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mik azok a területek, amiknek kiemelt figyelmet érdemes szentelni, ha szeretnéd, hogy az ügyfeleid a legjobb formádat lássák.

Kitartás

Az értékesítők többsége nem azért sikeres, mert született tehetsége van hozzá, hanem azért, mert nem sajnálta rá az időt és az energiát, hogy fejlessze a személyiségét és az ismereteit az emberekről. Nem csak azt kell tudnod, hogy mit és hogyan akarsz mondani, hanem tudnod kell olvasni a sorok között, látni a tárgyaló partnered testbeszédéből, hogy jó úton jársz-e egyáltalán, és képesnek kell lenned rá, hogy válaszolj az ő gesztusaira. Ezt pedig nem két nap alatt sajátítja el az ember.

A rettenthetetlen

A nemek miatt az értékesítési területre érkezők nagyon magas százaléka hullik ki. Egyszerűen nem tudnak mit kezdeni ekkora mértékű elutasítással. Ha el tudod fogadni, hogy a nem valójában nem neked szól, akkor sokkal lazábban, kevesebb stresszel fogsz tudni dolgozni.

Szükséged lenne egy komoly alapokat nyújtó gyorstalpalóra, ami megmutatja neked a helyes irányt? Keresd a SalesKurzus.hu 90 napos alapképzését, amiben számos kérdésre választ kaphatsz a sales szakmáról.

Figyelmes kommunikáció

Soha nem szabad ajtóstul rontani a házba és azonnal az ügyfél nyakába zúdítani a mondandódat. Először ismerkedjetek meg, és ne csak beszélj, tudj hallgatni is. Figyelj arra, hogy milyen igényei, elvárásai vannak a tárgyaló partnerednek, így sokkal könnyebben tudsz majd úgy érvelni a terméked vagy szolgáltatásod mellett, hiszen kifejezetten az ő problémáira kínálhatod majd a megoldást.

A tárgyalás 5 alaplépése

1. Elemzés: Megvizsgálod, az ügyfelednek milyen problémájára tudsz megoldást kínálni
2. Diagnózis: Megosztod vele, milyen konklúzióra jutottál
3. Ajánlat: Felkínálsz egy vagy több megoldási lehetőséget
4. Jövőkép: Felvázolod, milyen kimenetelei lehetnek annak, ha elfogadja vagy éppen elutasítja az ajánlatod
5. Lezárás: Haszonérvelés az ár-érték arány mellett

Hasznok a magánéletben

Sokszor megesik, hogy átkerülsz a ló másik oldalára, és neked próbálnak eladni valamit. Ilyenkor sokkal könnyebb felismerni az általad is használt praktikákat, trükköket, és akár tanulhatsz is ezekből a szituációkból. Felismered, hogy mik azok a kezdő hibák, amik azonnal szemet szúrnak, milyen praktikák azok, amiket esetleg Te is használsz, ám a másik oldalról tekintve talán még idegesítően is hatnak.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ismerősökön keresztül köttetik a legtöbb üzlet
  Marketing és sales: két jó barát
  Senki nem reklámkerülő
  Tízszer olcsóbb lehet az online eladás, mint a személyes
  Élen járnak a kutatás-fejlesztésben az online cégek
  Kereskedelmi láncokra specializálódik az új kereskedőház
  Kamionreklám: immár Magyarországon is

További hírek ebben a kategóriában

Japánban a Coca Cola otthoni tes...
Mit ajándékozzunk férfiaknak?
Az idei nyár színe
Ötödször is lesz fővárosa a váro...