Hírek
22674 hír az adatbázisban
A hatékony B2B értékesítés automatizálásának lehetőségei
Marketinginfo.hu - 2021-10-18 16:32
Digitális

Manapság az igazán eredményes és fenntartható B2B értékesítés nehezen elképzelhető automatizálás nélkül.

Pontosan emiatt tartottuk indokoltnak mi is, hogy külön bejegyzésben ismertessük az automatizálás lehetőségeit.

Különösen a B2B sales folyamatok hatékonyságában érdekelt cégek számára lehet izgalmas tehát a bejegyzés tartalma. Azoknak, akik szeretnének szintet lépni az értékesítési eredményeket tekintve.

A hagyományos értelemben vett B2B értékesítés jellemző gyengepontja

Avagy hol úszik el indokolatlanul sok érdeklődő, holott nem kevés pénzt és energiát fektetnek a cégek a megszerzésükbe? Hogyha szemügyre vesszük az erre vonatkozó elemzéseket, akkor nem nehéz megtalálni a választ.

Egész egyszerűen az történik, hogy a potenciális vevők kezelése sokszor egyáltalán nem valósul meg. Vagyis a leadeket nem sikerül elég melegen tartani ahhoz, hogy később vevőkké lehessen őket konvertálni.

Ez pedig nem akármilyen gyengepontja egy értékesítési folyamatnak. Már csak azért is, mert manapság a marketing automatizálás lehetőségeit hasznosítva könnyen javítható maga a folyamat.

Egyáltalán nem hátvány, ha minden érdeklődőt instant sikerül kezelni

Képzeljük el, amint a munkáját épp megkezdő értékesítő egyetlen bejelentkezéssel egy sokoldalú szoftver lehetőségeit kapja meg. Egy olyan platformot, ahol névre szóló, határidővel ellátott teendők segítik a dolgát.

Tökéletesen látja tehát azt, hogy pontosan hány feladat elvégzése vár még rá. Ráadásul még könnyebb a dolga abból a szempontból is, hogy minden fontos információt egy helyen elér ahhoz, ami a feladatok abszolválásához szükséges.

Egyetlen kattintással láthatja például, hol áll az adott ügyfél a folyamat egészét tekintve. Ellenőrizheti továbbá az előzményeket is annak érdekében, hogy a tárgyalási és értékesítési folyamatot ehhez mérten tudja alakítani.

No és akkor nem beszéltünk még a korszerű B2B értékesítés egészen új szintjéről, amit az automatizálás tehet lehetővé a számunkra.

Fejlett automatizálással a B2B értékesítés is könnyen szintet léphet

Vagyis azzal a gyakorlattal, hogy az egyes feladatok és kommunikációs lépések manuális elvégzése helyett automatizmus dolgozik a cégben. Tehát személyre szabott e-maileket, sms-eket és egyéb értesítéseket küld akkor, amikor az a leginkább célravezető.

A legjobb, hogy ennek köszönhetően egyszerre javíthatók az értékesítési eredmények és optimalizálhatók a ráfordított erőforrások. Tipikusan kiváló megoldást jelenthet ebből a szempontból az utánkövetés teendőinek, vagy pedig az előmelegítő e-mail marketing kampányoknak az automatizálása.

De szintén segítheti az eredményes B2B sales tevékenységet az elveszett érdeklődő kérdőív, vagy a beragadt érdeklődő eszkalálás automatizálásának korszerű megoldásai.

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Egyre nagyobb tempóban nő a hazai online B2B kereskedelem
  Díjat kapott a DanOn CRM programja
  CRM alkalmazás nyerte a Telekom versenyét
  Don Peppers, a CRM atyja Budapesten (x)
  CRM megoldást hoz be a Kulcs-Soft
  A CRM térül meg a legjobban?
  A B2B marketingesek az online felé fordulnak
  Magyarul is elérhető az SAP CRM szolgáltatása

További hírek ebben a kategóriában

Hosszabbít ‘Az Év Honlapja...
Okos konyhai eszközök és tippek ...
Indul a 20 éves jubileumi ‘...
Ügyintézés szabadon – EFOT...