Pontosan emiatt tartottuk indokoltnak mi is, hogy külön bejegyzésben ismertessük az automatizálás lehetőségeit.
Különösen a B2B sales folyamatok hatékonyságában érdekelt cégek számára lehet izgalmas tehát a bejegyzés tartalma. Azoknak, akik szeretnének szintet lépni az értékesítési eredményeket tekintve.
A hagyományos értelemben vett B2B értékesítés jellemző gyengepontja
Avagy hol úszik el indokolatlanul sok érdeklődő, holott nem kevés pénzt és energiát fektetnek a cégek a megszerzésükbe? Hogyha szemügyre vesszük az erre vonatkozó elemzéseket, akkor nem nehéz megtalálni a választ.
Egész egyszerűen az történik, hogy a potenciális vevők kezelése sokszor egyáltalán nem valósul meg. Vagyis a leadeket nem sikerül elég melegen tartani ahhoz, hogy később vevőkké lehessen őket konvertálni.
Ez pedig nem akármilyen gyengepontja egy értékesítési folyamatnak. Már csak azért is, mert manapság a
marketing automatizálás lehetőségeit hasznosítva könnyen javítható maga a folyamat.
Egyáltalán nem hátvány, ha minden érdeklődőt instant sikerül kezelni
Képzeljük el, amint a munkáját épp megkezdő értékesítő egyetlen bejelentkezéssel egy sokoldalú szoftver lehetőségeit kapja meg. Egy olyan platformot, ahol névre szóló, határidővel ellátott teendők segítik a dolgát.
Tökéletesen látja tehát azt, hogy pontosan hány feladat elvégzése vár még rá. Ráadásul még könnyebb a dolga abból a szempontból is, hogy minden fontos információt egy helyen elér ahhoz, ami a feladatok abszolválásához szükséges.
Egyetlen kattintással láthatja például, hol áll az adott ügyfél a folyamat egészét tekintve. Ellenőrizheti továbbá az előzményeket is annak érdekében, hogy a tárgyalási és értékesítési folyamatot ehhez mérten tudja alakítani.
No és akkor nem beszéltünk még a korszerű B2B értékesítés egészen új szintjéről, amit az automatizálás tehet lehetővé a számunkra.
Fejlett automatizálással a B2B értékesítés is könnyen szintet léphet
Vagyis azzal a gyakorlattal, hogy az egyes feladatok és kommunikációs lépések manuális elvégzése helyett automatizmus dolgozik a cégben. Tehát személyre szabott e-maileket, sms-eket és egyéb értesítéseket küld akkor, amikor az a leginkább célravezető.
A legjobb, hogy ennek köszönhetően egyszerre javíthatók az értékesítési eredmények és optimalizálhatók a ráfordított erőforrások. Tipikusan kiváló megoldást jelenthet ebből a szempontból az utánkövetés teendőinek, vagy pedig az előmelegítő e-mail marketing kampányoknak az automatizálása.
De szintén segítheti az eredményes B2B sales tevékenységet az elveszett érdeklődő kérdőív, vagy a beragadt érdeklődő eszkalálás automatizálásának korszerű megoldásai.
(x)